Aktualizacja: 03.05.2016 23:00 Publikacja: 03.05.2016 23:00
Foto: Fotorzepa/Ryszard Waniek
Dla organizatora imprezy było to oczywiste – tramwajem. Do dziś pamiętam tę podróż, bo dla kogoś kojarzącego ten środek transportu z miastem przemieszczanie się w ten sposób wśród zaśnieżonych pól było po prostu niezwykłe.
Łódzka sieć podmiejskich tramwajów jest jedynym takim rozwiązaniem komunikacyjnym w Polsce. Oczywiście także w konurbacji śląskiej niektóre linie błąkają się gdzieś pomiędzy miastami, ale filozofia tej sieci jest zupełnie inna. W Łodzi tramwaj pełni rolę podmiejskiej kolejki, docierającej nawet do tak małych miasteczek, jak Lutomiersk. Niestety, część z linii ze względu na postępującą degradację infrastruktury została zamknięta, a na istniejących z roku na rok spada tzw. prędkość handlowa, czyli tempo, z jakim poruszają się tramwaje, bowiem po coraz bardziej zniszczonych torach nie da się jeździć szybko. Niestety, to sprawia, że ten jeden z najbardziej przyjaznych środowisku środków transportu publicznego staje się coraz mniej konkurencyjny dla pasażerów.
We Wrocławiu odbyło się Dolnośląskie Forum Odbudowy Ukrainy. Jego celem było rozwinięcie dotychczasowej współpra...
W tym roku przypada 80. rocznica rozpoczęcia odbudowy stolicy po wojnie. Do obchodów zainicjowanych przez miasto...
Rusza nowa akcja zachęcająca do wsparcia regionu dotkniętego powodzią. Tym razem samorząd województwa i regional...
Finanse, zmiany demograficzne i ekologia – to największe wyzwania dla włodarzy miast w zaczynającej się kadencji...
Kraków – stolica polskiej kultury, miasto pełne cennych zabytków i unikatowych zbiorów, wpisane na Listę Światow...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas