Galaxy pod szklaną kopułą

Rusza rozbudowa centrum handlowego Galaxy w Szczecinie. W okolicy planowane są też inne inwestycje.

Publikacja: 19.05.2016 22:00

Po zakończeniu rozbudowy oferta Galaxy zostanie poszerzona do 200 sklepów

Po zakończeniu rozbudowy oferta Galaxy zostanie poszerzona do 200 sklepów

Foto: materiały prasowe

Spółka Echo Investment rozbudowuje centrum handlowe Galaxy. – Jest to zarówno największe, jak i najpopularniejsze centrum handlowo-rozrywkowe w regionie. Po 12 latach otwieramy zupełnie nowy etap. Rozbudowa do prawie 60 tys. mkw. powierzchni przeznaczonej na wynajem pozwoli nam znacząco zwiększyć dystans między Galaxy a konkurencją – mówi Marek Gładki, dyrektor zespołu komercjalizacji i marketingu działu centrów handlowych Echo Investment. – Dzisiaj naszym największym wyróżnikiem jest hipermarket Auchan, bogata oferta handlowa i szeroko pojęta część rozrywkowa. Multikino w Galaxy jest jedynym nowoczesnym multipleksem w lewobrzeżnym Szczecinie, a klub MK Bowling jedyną kręgielnią w tej części miasta – opowiada Gładki.

Dodaje, że całość będzie uzupełniona bogatą częścią gastronomiczną, która po rozbudowie zyska nowe restauracje, a strefa rozrywki zostanie poszerzona m.in. o duży, nowoczesny klub fitness.

Atrium i wielkie witryny

Projekt architektoniczny nowego Galaxy został przygotowany przez pracownię Open Architekci. Nowa część zostanie przykryta szklaną kopułą.

– Powstanie atrium z centralnym placem. Wokół niego zaprojektowano duże, dwupoziomowe lokale znanych marek modowych, których niewątpliwym atutem będą podwójne 10-metrowe witryny wyróżniające projekt spośród innych – zapewnia inwestor.

Po zakończeniu rozbudowy oferta centrum zostanie poszerzona do 200 sklepów. Klienci będą mieli łącznie do dyspozycji 1,5 tys. miejsc postojowych. Inwestor podpisał już umowy z częścią kluczowych najemców, wynajęto już 55 proc. nowej powierzchni. Na ostatniej kondygnacji znajdzie się klub fitness Fabryka Formy. W ramach inwestycji zostanie przeprowadzona wymiana całej elewacji dotychczasowej części Galaxy.

Czy będzie popyt

Z danych firmy CBRE wynika, że aglomeracja szczecińska liczy około 731 tysięcy mieszkańców. – Liczba ta nie jest wysoka, kiedy zestawimy ją z największymi polskimi aglomeracjami: warszawską, katowicką, krakowską. Jest to jednak największe skupisko ludności w północno-zachodniej Polsce, zlokalizowane tuż przy granicy z Niemcami – mówi Agata Czarnecka, zastępca dyrektora w dziale doradztwa i badań rynku CBRE .

Podkreśla, że siła nabywcza mieszkańca Szczecina jest o 17 proc. wyższa niż średnia dla Polski, a nasycenie rynku powierzchnią handlową jest nieznacznie poniżej średniej dla aglomeracji. Poza tym stopa bezrobocia dla Szczecina od 2013 r. systematycznie spada, w 2015 r. osiągnęła poziom 6,8 proc. przy średniej stopie bezrobocia w Polsce wynoszącej 9,8 proc.

– Dziś podaż centrów handlowych na rynku szczecińskim wynosi 327 tys. mkw. w 11 obiektach. Na przestrzeni lat można zaobserwować nieznaczny, aczkolwiek systematyczny wzrost poziomu niewynajętych lokali w szczecińskich centrach handlowych. W 2011 r. poziom pustostanów wynosił około 0,6 proc., a na koniec 2015 r. było to już 3 proc. Wciąż jest to jednak umiarkowany poziom wolnych lokali w porównaniu ze średnią dla aglomeracji (2,9 proc.) i całej Polski (3,1 proc.) – dodaje Krystyna Waszak, młodszy konsultant w dziale doradztwa i badań rynku CBRE.

Co zrobi konkurencja

– Obecnie nie ma w Szczecinie nowych centrów handlowych w budowie. Nie oznacza to jednak, że rynek zwolnił, lecz że przeszedł w fazę rozbudów i odświeżania istniejących obiektów handlowych. W listopadzie 2015 r. dobiegł końca II etap inwestycji Outlet Park Szczecin. Przewidziane są kolejne rozbudowy, przy czym etap III wzbogaci galerię o strefę fitness i centrum medyczne. Gorącym tematem jest obecnie rozbudowa Galaxy Echo Investment w Szczecinie. Do III kwartału 2017 r. powiększy się o ok. 17 tys. mkw. powierzchni najmu – wymienia Agata Czarnecka.

Podkreśla, że strategia rozbudowy istniejących obiektów wymusza ostrożność nowych graczy przy wejściu na rynek.

– W Szczecinie jest miejsce na nowoczesny obiekt handlowy, pod warunkiem że zostanie skrojony pod potrzeby mieszkańców regionu oraz będzie pozytywnie wyróżniał się na tle obiektów konkurencyjnych. A konkurencja w mądry sposób reaguje na potrzeby rynku i konsumentów, a także myśli z wyprzedzeniem o utrzymaniu dominującej pozycji na rynku – podkreśla Krystyna Waszak.

Eksperci zastanawiają się, czy dużym projektem handlowym, który może zabrać klientów ze Szczecina, będzie Ikea w Kołbaskowie.

– Trudno jednoznacznie to stwierdzić. Projekt ten, wielokrotnie już zapowiadany, widniał na wizualizacjach przed rozpoczęciem budowy Auchan w 2007 r. – mówi Agata Czarnecka. – Nowy projekt Galeria Unia – z 92 tys. mkw. powierzchni handlowej – zakłada sąsiedztwo sklepu sportowego, meblowego oraz tzw. DIY – ogrodniczego, dla majsterkowiczów. Nie zostało jednak potwierdzone, czy w skład tego projektu faktycznie wejdzie Ikea. Planowana data otwarcia tego obiektu to I kw. 2018 r. – zdradza Agata Czarnecka.

Spółka Echo Investment rozbudowuje centrum handlowe Galaxy. – Jest to zarówno największe, jak i najpopularniejsze centrum handlowo-rozrywkowe w regionie. Po 12 latach otwieramy zupełnie nowy etap. Rozbudowa do prawie 60 tys. mkw. powierzchni przeznaczonej na wynajem pozwoli nam znacząco zwiększyć dystans między Galaxy a konkurencją – mówi Marek Gładki, dyrektor zespołu komercjalizacji i marketingu działu centrów handlowych Echo Investment. – Dzisiaj naszym największym wyróżnikiem jest hipermarket Auchan, bogata oferta handlowa i szeroko pojęta część rozrywkowa. Multikino w Galaxy jest jedynym nowoczesnym multipleksem w lewobrzeżnym Szczecinie, a klub MK Bowling jedyną kręgielnią w tej części miasta – opowiada Gładki.

Pozostało 85% artykułu
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Regiony
Gdynia Sailing Days już po raz 25.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break