Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 26.05.2016 23:00 Publikacja: 26.05.2016 23:00
W zakładach Daimlera zatrudnienie znajdzie 1,5 tys. osób. Kolejne miejsca pracy powstaną w otoczeniu fabryki
Foto: materiały prasowe
Choć do ostatecznego sfinalizowania zapowiedzi Daimlera o budowie fabryki silników w Jaworze brakuje jeszcze zatwierdzenia wysokości pomocy publicznej, inwestycja budzi w regionie ogromne emocje i oczekiwania. Tym ostatnim trudno się dziwić: przegrana ze słowacką Nitrą w staraniach o fabrykę Jaguara przyniosła wielkie rozczarowanie. Tymczasem teraz nadzieje na finansowy zastrzyk i podkręcenie przez prestiżowe przedsięwzięcie tempa regionalnego rozwoju mocno odżyły.
To jest pewne: inwestycja Daimlera przyniesie duże korzyści dla całego regionu. Pierwsza to zatrudnienie. Szacuje się, że w zakładzie może pracować około półtora tysiąca osób. Ale kilka razy więcej znajdzie zajęcie w otoczeniu fabryki: przede wszystkim w firmach będących poddostawcami zakładu, dostarczających części i komponenty do produkowanych w Jaworze silników. – Na potrzeby tej fabryki będzie pracować nawet kilkadziesiąt zakładów branży motoryzacyjnej – twierdzi Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Do tego dochodzi zwiększenie zatrudnienia w usługach: firmach transportowych, ochroniarskich, zaopatrzeniowych, zajmujących się utrzymaniem czystości itd. Na wzrost popytu będzie mógł liczyć lokalny handel.
W stolicy województwa śląskiego rozwój infrastruktury rowerowej postępuje wraz z zieloną metamorfozą miasta. Łąc...
We Wrocławiu odbyło się Dolnośląskie Forum Odbudowy Ukrainy. Jego celem było rozwinięcie dotychczasowej współpra...
W tym roku przypada 80. rocznica rozpoczęcia odbudowy stolicy po wojnie. Do obchodów zainicjowanych przez miasto...
Rusza nowa akcja zachęcająca do wsparcia regionu dotkniętego powodzią. Tym razem samorząd województwa i regional...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Finanse, zmiany demograficzne i ekologia – to największe wyzwania dla włodarzy miast w zaczynającej się kadencji...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas