Miasto odetchnie, bo podróżujący tranzytem z północy czy zachodu na południe nie będą już musieli przeciskać się przez centrum, co zajmowało nawet 2 godziny.
Odcinek Stryków-Tuszyn liczy 41 kilometrów, jego budowa kosztowała ponad miliard złotych. Jego pierwszym wykonawcą był Polimex-Mostostal, a po rozwiązaniu kontraktu przez GDDKiA dokończeniem budowy zajęły się Budimex, Strabag i Mota Engil. Wraz z nową trasą udostępniono kierowcom gotowy od 2014 r. fragment S8 między węzłem Łódź Południe na A1 a węzłem Rzgów.
Do zakończenia budowy A1 brakuje jeszcze 140 km pomiędzy Tuszynem a Pyrzowicami. Ok. 58 km z Pyrzowic do Częstochowy ma być gotowe w 2019 r. Rząd szuka teraz pomysłu na sfinansowanie modernizacji 82 km trasy katowickiej, domykając w ten sposób autostradową oś północ-południe.