Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 04.08.2016 23:19 Publikacja: 04.08.2016 23:19
To oczywiście stwierdzenie na wyrost, tym niemniej wakacje są czasem kulturalnego ożywienia. Łatwo przy tym dostrzec granice i różnice. Morskimi i mazurskimi kurortami zawładnęli artyści z kabaretów i telewizyjnych show, traktując lato jako czas finansowych żniw. W głębi kraju częściej można posłuchać muzyki klasycznej, zwłaszcza tam, gdy do ma ona do dyspozycji zabytkowe wnętrza.
Przez lata samorządy lokalne oceniały takie propozycje kulturalne jedynie przez pryzmat kosztów, jakie trzeba ponieść, nie dostrzegano natomiast korzyści promocyjnych i ekonomicznych. Tymczasem bywalcy muzycznych festiwali to ważny klient turystycznego biznesu na świecie. Melomani gotowi są do podróży na atrakcyjne dla nich wydarzenia do miejsc położonych z dala od najważniejszych szlaków turystycznych. Przykłady możemy znaleźć również w Polsce – choćby coroczny zlot fanów muzyki dawnej, której można posłuchać w zabytkowych kościołach Jarosławiu przy okazji „Pieśni naszych korzeni" lub Festiwal Bachowski w unikalnej Świątyni Pokoju w Świdnicy na Dolnym Śląsku
W stolicy województwa śląskiego rozwój infrastruktury rowerowej postępuje wraz z zieloną metamorfozą miasta. Łąc...
We Wrocławiu odbyło się Dolnośląskie Forum Odbudowy Ukrainy. Jego celem było rozwinięcie dotychczasowej współpra...
W tym roku przypada 80. rocznica rozpoczęcia odbudowy stolicy po wojnie. Do obchodów zainicjowanych przez miasto...
Rusza nowa akcja zachęcająca do wsparcia regionu dotkniętego powodzią. Tym razem samorząd województwa i regional...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Finanse, zmiany demograficzne i ekologia – to największe wyzwania dla włodarzy miast w zaczynającej się kadencji...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas