Firmy ruszyły nad Bałtyk po sezonowe zyski

Pomorze jest ważnym punktem na sprzedażowej mapie producentów piwa, napojów czy lodów. O względy klientów spółki zabiegają szczególnie latem, gdy jest tu dużo turystów.

Publikacja: 15.08.2016 23:00

Dobrą okazją do promocji są koncerty i imprezy muzyczne

Dobrą okazją do promocji są koncerty i imprezy muzyczne

Foto: materiały prasowe

- Dzięki urlopowiczom i długim, ciepłym nocom, sezon letni w naturalny sposób sprzyja wzmożonemu zainteresowaniu piwem – przyznaje Marek Skrętny z pomorskiego Browaru Amber.

O to, by ze swoimi markami dotrzeć do najbardziej obleganych przez turystów miejsc, zabiegają nie tylko browary, ale także pozostałe firmy specjalizujące się w produktach cieszących się największą popularnością właśnie latem. Ważnym punktem na marketingowej i sprzedażowej mapie Polski jest dla nich wtedy Pomorze.

Upał zwiększa apetyt

- Pomorze przeżywa renesans w związku z aktualnymi wydarzeniami na świecie. Zainteresowania ofertą turystyczną, w niektórych częściach regionu jest od 80 do nawet 300 proc. większe niż przed rokiem – mówi Mariusz Glenszczyk, wiceprezes spółki winiarskiej TiM, która oferuje m.in. Cydr Polski. - Obecność tutaj w okresie wakacyjnym, przy tak dużej liczbie turystów, ma więc rzecz jasna przełożenie na sprzedaż – dodaje.

Na Pomorze przypada nawet 15 proc. letniej sprzedaży Kompanii Piwowarskiej (KP), lidera polskiego rynku piwa.

- W niektórych miejscowościach, jak Dębki, Rowy, Białogóra czy Karwia, w sezonie letnim liczba ludności zwiększa się kilkakrotnie, a sprzedaż piwa wzrasta wówczas nawet 20-krotnie – podkreśla Klaudyna Polanowska–Skrzypek, kierownik ds. public relations w Kompanii Piwowarskiej.

Pomorze to ważny region dla firmy Grycan – Lody od Pokoleń. Na Wybrzeżu ma już 20 lodziarnio-kawiarni, w tym w Sopocie, Gdańsku, Gdyni i Słupsku.

- Krok po kroku umacniamy pozycję marki Grycan – Lody od Pokoleń w pasie nadmorskim, zarówno jeśli chodzi o obecność w handlu detalicznym, jak i w ramach sieci lodziarnio-kawiarni, którą dynamicznie rozwijamy – zaznacza Marcin Snopkowski, dyrektor generalny firmy. – Tylko w ciągu ostatniego roku otworzyliśmy tam kilka lokali i planujemy następne otwarcia – dodaje.

Poprawa wizerunku

Obecność na Pomorzu ma także znacznie wizerunkowe. Marka Tyskie KP po raz szósty jest sponsorem Jarmarku św. Dominika w Gdańsku.

Partnerem tegorocznego festiwalu Gdynia Design Days była firma napojowa Drink2me, właściciel marki Bombilla. – Lato nad morzem to szansa na działania czysto wizerunkowe, ale potencjał nadmorskich kurortów wykorzystujemy także sprzedając nasze produkty podczas różnych imprez i eventów – mówi Michał Góralski, współwłaściciel Drink2me.

Trójmiasto ma także prestiżowe i biznesowe znacznie dla sieci kawiarni Starbucks. W Gdyni i Sopocie działają jej – jedyne w Polsce – kawiarnie sezonowe. W Gdańsku i Gdyni powstały w tym roku także Specjal Porty. To lokale, gdzie oprócz piwa Specjal Grupy Żywiec można skosztować m.in. potraw grillowanych.

- Marka Specjal jest na stałe obecna na Pomorzu, a dla wielu Polaków stała się już niemal synonimem wyjazdu nad polskie morze – podkreśla Magdalena Brzezińska, rzeczniczka Grupy Żywiec, wicelidera polskiego rynku piwa.

Tylko dla lokali

Aby jak najlepiej wykorzystać sezonową hossę, winiarska grupa Ambra swoje działania w barach nadmorskich kurortów zaczęła w tym roku już w kwietniu. Z myślą o nich sommelierzy należącej do niej sieci sklepów Centrum Wina dobierają specjalne wakacyjne trunki.

Centrum Wina jest także m.in. partnerem lokalu Grand Lubicz w Ustce, organizującego w te wakacje cykl kolacji 2 Sides - Of The Plate. Jest to impreza łącząca gastronomię i muzykę, podczas której m.in. degustuje się wina.

O jak największą sprzedaż w pomorskich lokalach gastronomicznych zabiega również Carlsberg Polska, trzeci producent piwa w naszym kraju.

- Oprócz piw znanych z półek sklepowych, proponujemy w nich piwa dedykowane tylko dla kanału HoReCa (hotele, restauracje, catering – red.) – mówi Beata Ptaszyńska – Jedynak, rzeczniczka Carlsberg Polska. - W skład tegorocznej propozycji piwnej dla lokali wchodzi m.in. butelkowa linia gastronomiczna marki Browar Okocim Vintage – dodaje.

W rytmie muzyki

Dobrą okazją do promocji są koncerty i imprezy muzyczne. Trasa Spragnieni lata, którą Ambra promuje swój Cydr Lubelski, dotarła 6 sierpnia do Klubu B90 w Stoczni Gdańskiej.

Z kolei Grupa Żywiec na Helu promowała w tym roku swoją markę EB. Robiła to m.in. w plażowym barze EB Hel Spot, będącym także bazą letnich sportów i centrum artystycznych wydarzeń. Zwieńczeniem akcji była impreza, która odbyła się 13 i 14 sierpnia z udziałem takich gwiazd, jak De La Soul, Hercules & Love Affair czy Monki.

Wakacyjny potencjał Bałtyku wykorzystują także producenci mocniejszych trunków. CEDC, lider polskiego rynku wódki (m.in. Żubrówka, Bols i Soplica) oraz dystrybutor wina i importowanych alkoholi, pod koniec sierpnia dotrze na Pomorze z akcją promocyjną włoskiego aperitifu Aperol Spritz. Firma wykorzystuje w niej charakterystycznego pomarańczowego busa.

Najwięcej wydarzeń promocyjnych planowanych jest na lipiec i sierpień. Ale także w kolejnych tygodniach firmy będą chciały wykorzystać ciepłą pogodę, by dotrzeć do konsumentów. 10 września Amber organizuje np. drugi Amber Fest przy Stadionie Energa Gdańsk. Ubiegłoroczną imprezę odwiedziło 20 tys. osób.

- Dzięki urlopowiczom i długim, ciepłym nocom, sezon letni w naturalny sposób sprzyja wzmożonemu zainteresowaniu piwem – przyznaje Marek Skrętny z pomorskiego Browaru Amber.

O to, by ze swoimi markami dotrzeć do najbardziej obleganych przez turystów miejsc, zabiegają nie tylko browary, ale także pozostałe firmy specjalizujące się w produktach cieszących się największą popularnością właśnie latem. Ważnym punktem na marketingowej i sprzedażowej mapie Polski jest dla nich wtedy Pomorze.

Pozostało 90% artykułu
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Regiony
Gdynia Sailing Days już po raz 25.
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Materiał partnera
Nowa trakcja turystyczna Pomorza Zachodniego