Reklama

Indeksy nadal do wzięcia

Dużo chętnych było na kierunki lekarskie na Pomorskim Uniwersytecie Medycznym. To wyjątkowa sytuacja. Uczelnie czekają na studentów do października, mierząc się z niżem demograficznym.

Publikacja: 22.09.2016 22:00

Tradycyjnie rekordową popularnością cieszą się studia dla przyszłych stomatologów. W tym roku na ten

Tradycyjnie rekordową popularnością cieszą się studia dla przyszłych stomatologów. W tym roku na ten kierunek (sto miejsc) chciało się dostać 1600 osób .

Foto: POMORSKI UNIWERSYTET MEDYCZNY

Wyścig po indeksy na medycynę odbywa się co roku. Inne uczelnie o takich emocjach mogą pomarzyć. Kształcenie akademickie rozpoczynają „niżowe" roczniki lat 90., więc w salach wykładowych pustawo. W roku akademickim 2015/16 liczba studentów w Polsce spadła do 1,4 mln zł (dane GUS). Kilkanaście lat temu były 2 mln żaków. To zrozumiałe, kiedy liczba maturzystów zmniejsza się z ponad 400 do 300 tys. rocznie. Na Pomorzu Zachodnim było 10,7 tys. absolwentów liceów i techników, dekadę wcześniej – 13 tys.. Im mniej kandydatów, tym większe problemy uczelni. Nawet tych renomowanych z Warszawy i Krakowa. Akademicki Szczecin boleśnie odczuwa kryzys demografii. Nabór jest kilkakrotnie przedłużany. - Takie nastały czasy, że Gaudeamus igitur nie kończy rekrutacji – komentuje z humorem znany profesor Uniwersytetu Szczecińskiego.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama