O Uberze głośno jest od dawna, firma stworzyła nowy model biznesowy alternatywny wobec tradycyjnych przewozów taksówkowych, co siłą rzeczy prowokuje ogromne protesty tej branży.
Biznes jednak nie zna próżni i Uber rozwija siew Polsce bardzo szybko. Firma postanowiła zainwestować 40 mln zł w rozwój krakowskiego centrum usług biznesowych , w którym już pracuje ponad 90 młodych absolwentów polskich uczelni. Do końca 2017 r. ich liczba wzrośnie do ponad 150. Krakowski zespół obsługuje większość procesów biznesowych Ubera w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie.
Absolwenci na start
Centrum znajduje się w historycznej przestrzeni Browaru Lubicz, a zespół realizuje takie zadania jak: rozwiązywanie problemów pasażerów, ułatwianiem pracy kierowcom czy logistyka.
-Polska jest dla nas trzecim najważniejszym, po Wielkiej Brytanii i Francji, rynkiem w UE. To jeden z piętnastu krajów – na ponad siedemdziesiąt, w których dostępny jest Uber – gdzie działamy w więcej niż pięciu miastach – mówi Robbie Khazzam, dyrektor generalny Ubera w Europie Środkowo-Wschodniej.
Firma podaje, że z jej aplikacji korzysta już ponad 300 tys. polskich konsumentów oraz kilka tysięcy kierowców. - Pokazuje to, że Polacy są otwarci na innowacje technologiczne, jakie oferuje im Uber – dodaje Khazzam zwracając uwagę, że wybór Krakowa jako lokalizacji centrum był poprzedzony dokładną analizą.