Aktualizacja: 28.10.2016 13:58 Publikacja: 27.10.2016 22:00
Foto: Fotorzepa, Andrzej Bogacz
Do tego trzeba doliczyć dodatkowych pracowników w sąsiedztwie nowego zakładu: w usługach, transporcie czy u poddostawców. Przyjmuje się, że na jednego zatrudnionego w fabryce samochodów czy silników mogą powstać nawet 3-4 miejsca pracy w otoczeniu. Ten wzrost zatrudnienia powinien napędzić lokalną gospodarkę: zwiększą się obroty w sklepach, więcej zarobią hotele, powiększy się strumień pieniędzy z podatków zasilający kasy samorządów.
Ale to nic w porównaniu z efektem przyciągania, jaki może wytworzyć inwestycja koncernu nazywającego się Daimler AG. Taka marka zwykle jest zachętą dla innych inwestorów. A to oznacza kolejne nowe miejsca pracy i jeszcze większy napęd dla gospodarki regionu. Przykładem może być nowa fabryka Volkswagena we Wrześni, gdzie właśnie rozpoczęła się produkcja samochodów dostawczych Crafter. Dzięki niej utworzono Wrzesińską Strefę Aktywności Gospodarczej, a wokół zakładu już powstaje klaster firm motoryzacyjnych, który stopniowo będzie się powiększał. To scenariusz prawdopodobny także dla Jawora. Tym bardziej że to pierwsza inwestycja Mercedesa w Polsce, potwierdzająca naszą atrakcyjność dla inwestorów z najwyższej półki.
We Wrocławiu odbyło się Dolnośląskie Forum Odbudowy Ukrainy. Jego celem było rozwinięcie dotychczasowej współpra...
W tym roku przypada 80. rocznica rozpoczęcia odbudowy stolicy po wojnie. Do obchodów zainicjowanych przez miasto...
Rusza nowa akcja zachęcająca do wsparcia regionu dotkniętego powodzią. Tym razem samorząd województwa i regional...
Finanse, zmiany demograficzne i ekologia – to największe wyzwania dla włodarzy miast w zaczynającej się kadencji...
Kraków – stolica polskiej kultury, miasto pełne cennych zabytków i unikatowych zbiorów, wpisane na Listę Światow...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas