Gorzów będzie podkreślał swoją normalność

Miasto zmienia swoje hasło marketingowe. Będzie się promować jako „Gorzów w sam raz".

Publikacja: 03.11.2016 20:00

Pod koniec listopada Gorzów zaprezentuje nową strategię marki miasta.

Pod koniec listopada Gorzów zaprezentuje nową strategię marki miasta.

Foto: materiały prasowe

Gorzów odświeża swoją Długoterminową Strategię Zarządzania Marką, która została wprowadzona w 2010 r. Zostanie zaprezentowana 22 listopada. – Strategia służy spójnej komunikacji urzędu z mieszkańcami oraz kreowaniu pozytywnego wizerunku miasta na zewnątrz – tłumaczy Ewa Sadowska-Cieślak, rzecznik miasta. Do tej pory miasto promowało się hasłem „Gorzów – Przystań".

– Logotyp z hasłem jest udostępniany bezpłatnie na podstawie umowy licencyjnej, zawieranej pomiędzy miastem Gorzów Wielkopolskim a licencjobiorcą – tłumaczy Sadowska-Cieślak. Dodaje, że zgodnie ze strategią „Przystań" ma się kojarzyć z miejscem otwartym, wielokulturowym oraz tolerancyjnym, w którym każdy znajdzie bezpieczną przystań na realizację swoich życiowych celów. - Wizja marki wpisywała się w specyfikę miasta. Jednak ze względu na dynamikę zachodzących zmian oraz plany dotyczące rozwoju uznaliśmy, że czas na przegląd i aktualizację naszych założeń strategicznych – tłumaczy urzędniczka.

Prace nad nową strategią marki Gorzowa zaczęły się już przed wakacjami. Na początku lipca wynajęta przez urząd agencja Eskadra z Krakowa przeprowadziła szereg spotkań z mieszkańcami, organizacjami pozarządowymi oraz pracownikami urzędu miasta, miejskich spółek i instytucji kultury. Przeprowadzano też szczegółowe badania, a ich efektem będą główne kierunki komunikacji i promocji marki Gorzów a najbliższe lata.

Ewa Sadowska-Cieślak zdradza, że wnioski z badań i analiz oraz kompleksowa diagnoza marki pokazały, że Gorzów to miasto, które powinno skupić się na mieszkańcach, postawić na edukację i zrównoważony rozwój. Podczas prac nad wizerunkiem Gorzowa ustalono, że najlepszym kierunkiem pozycjonowania jest normalność, z jakiej miasto słynie. Uczestnicy warsztatów przyznali, że Gorzów jest miastem „szytym na miarę", które najlepiej opisują przymiotniki „normalny", „akurat", „bez napinki" i to wokół tego typu skojarzeń firma zbudowała wizerunek marki. Dlatego nowym hasłem reklamowym ma być „Gorzów w sam raz".

Oficjalnie urzędnicy jeszcze tego nie potwierdzają, bo jego prezentacja odbędzie się dopiero 22 listopada. Ale już w październiku gorzowskie koszykarki na meczu we Wrocławiu wystąpiły w koszulkach z nowym logo. – Ono już się pojawia. Przed nami kolejne działania, które z pewnością będą dla gorzowian niespodzianką. Opracowaliśmy strategię wdrażania zaktualizowanej marki miasta. Są to wydarzenia, które pozwolą nam na płynne wprowadzenie wypracowanych kierunków – zapowiadają urzędnicy na stronie gorzow.pl.

Zmian nie planuje Zielona Góra. Monika Zapotoczna z urzędu miasta mówi, że u nich logo pozostaje to samo. - Zgodę na jego wykorzystywanie wydaje prezydent miasta. Nie pobieramy opłat – dodaje urzędniczka.

Gorzów odświeża swoją Długoterminową Strategię Zarządzania Marką, która została wprowadzona w 2010 r. Zostanie zaprezentowana 22 listopada. – Strategia służy spójnej komunikacji urzędu z mieszkańcami oraz kreowaniu pozytywnego wizerunku miasta na zewnątrz – tłumaczy Ewa Sadowska-Cieślak, rzecznik miasta. Do tej pory miasto promowało się hasłem „Gorzów – Przystań".

– Logotyp z hasłem jest udostępniany bezpłatnie na podstawie umowy licencyjnej, zawieranej pomiędzy miastem Gorzów Wielkopolskim a licencjobiorcą – tłumaczy Sadowska-Cieślak. Dodaje, że zgodnie ze strategią „Przystań" ma się kojarzyć z miejscem otwartym, wielokulturowym oraz tolerancyjnym, w którym każdy znajdzie bezpieczną przystań na realizację swoich życiowych celów. - Wizja marki wpisywała się w specyfikę miasta. Jednak ze względu na dynamikę zachodzących zmian oraz plany dotyczące rozwoju uznaliśmy, że czas na przegląd i aktualizację naszych założeń strategicznych – tłumaczy urzędniczka.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Regiony
Gdynia Sailing Days już po raz 25.
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break