Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 09.11.2016 21:00 Publikacja: 09.11.2016 21:00
Po roku z „Frygą" szczecinianie widzą w niej symbol wszechobecnej fuszerki, bezmyślności i lekkiej ręki do wydawania publicznych pieniędzy. „Fryga" to tylko miejska zabaweczka za 200 tysięcy złotych, ale Szczecin równie lekko i bezmyślnie realizuje znacznie większe projekty. A to za 8 milionów złotych zabetonuje aleję kwiatową, a to wyda 13 mln zł na ścieżkę rowerową niezgodną z projektem i zdrowym rozsądkiem, a to za 54 miliony wymyśli nowy system zarządzania komunikacją miejską (e-bilety, monitoring pojazdów, tablice dynamicznej informacji itp.), który nie działał, tak jak należy ani jednego dnia. Udało się też za ponad 200 mln zł wybudować cztery kilometry Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, który nie jest ani szybki, ani atrakcyjny dla pasażerów. Dlaczego? Bo kończy się „w polu", jakby ze strachu wyhamował przed wielkimi blokowiskami Prawobrzeża. Kiedyś ma ruszyć dalej, tylko trzeba znaleźć na to kolejnych kilkaset milionów. Na razie urzędnicy muszą zmierzyć się z problemem pękających szyn (ktoś zaoszczędził na stali odpowiedniej jakości i wykwalifikowanych spawaczach?) oraz budowy przystanków autobusowych przy pętli SST. Wcześniej nie pomyślano o tym, że do tzw. szybkiego tramwaju ludzie nie będą chodzić dwa kilometry piechotą.
W stolicy województwa śląskiego rozwój infrastruktury rowerowej postępuje wraz z zieloną metamorfozą miasta. Łąc...
Browary Warszawskie i wrocławska Kępa Mieszczańska to propozycja Echo Group dla inwestorów zainteresowanych wykończonymi mieszkaniami w prestiżowych lokalizacjach, gotowymi do zarabiania od zaraz.
We Wrocławiu odbyło się Dolnośląskie Forum Odbudowy Ukrainy. Jego celem było rozwinięcie dotychczasowej współpra...
W tym roku przypada 80. rocznica rozpoczęcia odbudowy stolicy po wojnie. Do obchodów zainicjowanych przez miasto...
Rusza nowa akcja zachęcająca do wsparcia regionu dotkniętego powodzią. Tym razem samorząd województwa i regional...
Finanse, zmiany demograficzne i ekologia – to największe wyzwania dla włodarzy miast w zaczynającej się kadencji...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas