Marka W.Kruk jest na tyle silna i wiarygodna, że może sięgać po nowe obszary, bliskie swojej specjalizacji. Operacyjnie jesteśmy na to w przygotowani. We wrześniu zaprezentowaliśmy limitowaną kolekcję akcesoriów – skórzane torby, jedwabne chusty, okulary przeciwsłoneczne. Nowe produkty dostępne są w sklepie internetowym wkruk.pl oraz w wybranych salonach. Jesteśmy zadowoleni z pierwszych wyników sprzedaży. Klienci akceptują ten ruch i dostrzegają jubilerskie akcenty w naszych nowych produktach. Dlatego z dużym prawdopodobieństwem mogę założyć, że kolekcja, która w tej chwili dostępna jest tylko w liczbie 100 sztuk każdego modelu, będzie kontynuowana.
Kiedy ruszą pierwsze salony franczyzowe?
Projekt ruszył na początku 2016 r. Prowadzimy zaawansowane rozmowy z kilkoma potencjalnymi partnerami, ale ich wynik nie przesądza o rozwoju sieci. Jeśli w najbliższym czasie znajdziemy odpowiednich franczyzobiorców, z pewnością otworzymy punkty firmowe w mniejszych miastach, w których do tej pory nie jesteśmy obecni. Jeśli satysfakcjonujące oferty się nie pojawią, zrobimy to sami. Kapitał franczyzobiorców nie determinuje naszego rozwoju. Jesteśmy gotowi na dalsze inwestycje w rozwój sieci. Nowo otwierane salony dość szybko osiągają zadowalające nas wyniki. Otwarcie się na format franczyzowy było w naszym wypadku bardziej ukłonem w stronę rynku, niż ruchem determinującym rozwój.
Jak zachowuje się kategoria zegarków – eksport ze Szwajcarii w tym roku spada, kluczowe rynki się kurczą.
Kategoria zegarków notuje wzrosty sprzedaży nieprzerwanie od dziewięciu lat. Faktycznie w ostatnich trzech latach przyrosty są kilkudziesięcioprocentowe i nie wynika to jedynie z rozwoju sieci. Wzrosty te widoczne są w sprzedaży zegarków z różnych segmentów, a najbardziej widoczny jest progres w segmencie premium. Na ten sezon zaplanowaliśmy dwa nowe butiki W.Kruk Rolex. Jeden z nich zaprezentowaliśmy niedawno w Poznaniu, kolejny powstaje w Krakowie. Popyt na zegarki tej słynnej marki w Polsce wciąż rośnie. Na wybrane modele klienci gotowi są czekać miesiącami.
CV
Radosław Jakociuk jest absolwentem Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Pracował m.in. w firmie Lucent Technologies Poland, ale najwięcej bo 12 lat spędził w odzieżowej Etos, znanej choćby z marki Diverse. Od 2012 r. związany z Vistula Group, jako wiceprezes czy członek rady spółki Deni Cler. Zrezygnował z nich po zostaniu prezesem W.Kruk.