CiTTy dla mieszkańców

Dzięki nowej aplikacji mobilnej białostoczanie szybciej skontaktują się z urzędem, a ich sprawa od razu trafi do właściwego pracownika.

Publikacja: 21.11.2016 22:00

Dzięki aplikacji CiTTy mieszkańcom będzie łatwiej komunikować się z ratuszem.

Dzięki aplikacji CiTTy mieszkańcom będzie łatwiej komunikować się z ratuszem.

Foto: materiały prasowe

To kolejny kanał komunikacji mieszkańców z ratuszem. Poza tym do ich dyspozycji od trzech lat jest infolinia czy profile urzędu na portalach internetowych. Nowa aplikacja pod nazwą CiTTy została uruchomiona miesiąc temu. – Dzięki niej białostoczanie mogą w łatwy, przystępny i wolny od formalności sposób przekazywać nam swoje uwagi dotyczące miasta i dzięki której szybko dostaną odpowiedź lub informację o tym, że zajęliśmy się ich zgłoszeniem. Zależało nam na takiej dwustronnej, płynnej wymianie informacji – mówi Urszula Mirończuk, rzecznik białostockiego ratusza.

Aplikacja CiTTy dostępna jest z poziomu przeglądarki internetowej oraz w postaci aplikacji mobilnej. Przy jej pomocy białostoczanie mogą w prosty sposób zgłaszać do urzędu takie sprawy, jak np. np. powalone drzewo, nielegalne graffiti czy niezabezpieczone sople lodu na fasadzie budynku. Jak to praktycznie działa? - Po wejściu na stronę aplikacji wystarczy kliknąć w przycisk „Dodaj zgłoszenie", a następnie podać adres, wybrać z listy jego rodzaj i dodać krótki opis. Dzięki temu zgłoszenia są pod ścisłą kontrolą, łatwiej jest przyporządkować je do odpowiednich jednostek urzędu miasta, a także mają one z góry ustalony przebieg, co znacznie przyspiesza rozwiązywanie zgłoszonych problemów – tłumaczy Justyna Nowacka-Dzienis, dyrektor białostockiego oddziału firmy Transition Technologies.

To ta firma przygotowała tę aplikację na potrzeby miasta. - Za jej przygotowanie zapłaciliśmy 100 zł plus VAT. Aplikacja powstała jako efekt współpracy z firmą, której biuro regionalne ma swoją siedzibę w naszym mieście. Dzięki temu młodzi białostoccy programiści mogli nauczyć się przygotowania w praktyce tego typu platform, a miasto zyskało użyteczne narzędzie – tłumaczy Mirończuk.

Przez nieco ponad miesiąc urzędnicy odebrali pół tysiąca zgłoszeń. Najczęściej dotyczyły one uszkodzonej nawierzchni drogi czy chodnika, awarii sygnalizacji świetlnej lub ulicznej, zmiany w organizacji ruchu, źle zaparkowanych samochodów, uwag dotyczących komunikacji miejskiej. – Zgłoszenia w godzinach pracy urzędu odbierają pracownicy Centrum Obsługi Teleinformatycznej, a później i w weekendy dyżurni Straży Miejskiej – tłumaczy rzecznik prezydenta Białegostoku. Zgłoszenia, po wstępnej weryfikacji kierowane są do biur i departamentów merytorycznych odpowiedzialnych za realizację konkretnych zgłoszeń.

Aplikacja CiTTY będzie rozbudowywana w miarę potrzeb. Już jest dostosowana do potrzeb osób niewidomych, niedowidzących, niepełnosprawnych ruchowo oraz niesłyszących. Została stworzona także z myślą o seniorach i osobach, które nie są biegłe w obsłudze komputera i internetu.

Poza aplikacją białostoczanie mogą kontatować się z urzędem przez specjalną infolinię. Przez dwa lata jej funkcjonowania przyjęto już ponad 96 tysięcy zgłoszeń i pytań od mieszkańców.

To kolejny kanał komunikacji mieszkańców z ratuszem. Poza tym do ich dyspozycji od trzech lat jest infolinia czy profile urzędu na portalach internetowych. Nowa aplikacja pod nazwą CiTTy została uruchomiona miesiąc temu. – Dzięki niej białostoczanie mogą w łatwy, przystępny i wolny od formalności sposób przekazywać nam swoje uwagi dotyczące miasta i dzięki której szybko dostaną odpowiedź lub informację o tym, że zajęliśmy się ich zgłoszeniem. Zależało nam na takiej dwustronnej, płynnej wymianie informacji – mówi Urszula Mirończuk, rzecznik białostockiego ratusza.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break
Materiał partnera
Nowa trakcja turystyczna Pomorza Zachodniego
Materiał partnera
Dolny Śląsk mocno stawia na turystykę
Regiony
Samorządy na celowniku hakerów
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Materiał partnera
Niezależność Energetyczna Miast i Gmin 2024 - Energia Miasta Szczecin
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży