Reklama

Małe metro

Tunel średnicowy pod Łodzią, na którego budowę pod koniec listopada przetarg ogłosiła spółka PKP PLK, ma być gotowy do 2022, czyli przed targami International Expo, o których organizację ubiega się miasto.

Publikacja: 06.12.2016 22:00

Ostatnie próby torowe przed otwarciem dworca Łódź Fabryczna.

Ostatnie próby torowe przed otwarciem dworca Łódź Fabryczna.

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Tunel, którego budowa ma kosztować ponad 2 miliardy złotych, jest drugim etapem projektu Udrożnienia Łódzkiego Węzła Kolejowego. Pierwszym była trwająca od 2011 r. budowa tunelu na odcinku Łódź Widzew - Łódź Fabryczna wraz z nowym dworcem kolejowym, która właśnie dobiegła końca. Po pięciu latach przerwy 11 grudnia 2016 r. z nowej stacji odjedzie pierwszy pociąg. Codziennie z peronów znajdujących się 16,5 metra pod ziemią przyjeżdżać i odjeżdżać będzie od 100 do 150 pociągów.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama