Przetarg na ich zakup MPK ogłosiła w grudniu 2015 r. na jubileusz 140 lat funkcjonowania MPK. Pojazdy zakupiono ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Napęd hybrydowy łączy silnik elektryczny i spalinowy spełniając jednocześnie najwyższe europejskie normy ochrony środowiska. Autobusy wyposażone są w klimatyzację, monitoring, automaty biletowe i nowoczesny system informacji pasażerskiej.
Jak informuje MPK autobus hybrydowy wyróżnia m.in. to, że baterie i kondensatory ładowane są nie tylko przez pracę silnika spalinowego, ale także poprzez rekuperację (magazynowanie energii wytwarzanej m.in. podczas hamowania) i zewnętrzne ładowanie przez wtyczkę. Dzięki napędowi elektrycznemu autobus jest bardzo cichy, a przy włączonym silniku elektrycznym nie potrzebuje skrzyni biegów. Silnik trakcyjny i oś funkcjonują na takich samych zasadach jak w trolejbusach, co zapewnia niezwykle płynną jazdę.