Metro, ale jakie?

Prezydent Krakowa przeznaczył 10 mln zł na studium wykonalności budowy pierwszej linii metra w Krakowie. Słusznie, bo drugie co do wielkości miasto w Polsce dusi się bez sprawnej komunikacji publicznej.

Publikacja: 08.01.2017 20:00

Metro, ale jakie?

Foto: Fotorzepa/Piotr Guzik

Gdy się o tym mówi w Krakowie (a mówi się nie od dziś), od razu widać gotowe rozwiązanie: linia wschód–zachód, od Huty do Bronowic, najlepiej cała pod ziemią, tym bardziej że pieniądze będą z Unii, a Bruksela nie jest szczególnie wrażliwa na rozdęte kosztorysy i zawyżanie cen, co pokazała choćby budowa metra w Warszawie. Dla osób bardziej wrażliwych patriotycznie niż ekonomicznie można przy okazji sklecić wzruszającą bajędę o połączeniu przemysłu Nowej Huty z narodową tradycją zlokalizowaną w Rydlowskich Bronowicach, tak pięknie unieśmiertelnionych w „Weselu" Wyspiańskiego.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Kto zostanie nowym prezydentem. Czym żyje Europa. Jak zmienia się świat. Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Regiony
Katowice stawiają na miejską infrastrukturę rowerową
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Regiony
Tak Warszawa podniosła się z ruin
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont