Metro, ale jakie?

Prezydent Krakowa przeznaczył 10 mln zł na studium wykonalności budowy pierwszej linii metra w Krakowie. Słusznie, bo drugie co do wielkości miasto w Polsce dusi się bez sprawnej komunikacji publicznej.

Publikacja: 08.01.2017 20:00

Metro, ale jakie?

Foto: Fotorzepa/Piotr Guzik

Gdy się o tym mówi w Krakowie (a mówi się nie od dziś), od razu widać gotowe rozwiązanie: linia wschód–zachód, od Huty do Bronowic, najlepiej cała pod ziemią, tym bardziej że pieniądze będą z Unii, a Bruksela nie jest szczególnie wrażliwa na rozdęte kosztorysy i zawyżanie cen, co pokazała choćby budowa metra w Warszawie. Dla osób bardziej wrażliwych patriotycznie niż ekonomicznie można przy okazji sklecić wzruszającą bajędę o połączeniu przemysłu Nowej Huty z narodową tradycją zlokalizowaną w Rydlowskich Bronowicach, tak pięknie unieśmiertelnionych w „Weselu" Wyspiańskiego.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Regiony
Gdynia Sailing Days już po raz 25.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break