Reklama
Rozwiń
Reklama

Metro, ale jakie?

Prezydent Krakowa przeznaczył 10 mln zł na studium wykonalności budowy pierwszej linii metra w Krakowie. Słusznie, bo drugie co do wielkości miasto w Polsce dusi się bez sprawnej komunikacji publicznej.

Publikacja: 08.01.2017 20:00

Metro, ale jakie?

Foto: Fotorzepa/Piotr Guzik

Gdy się o tym mówi w Krakowie (a mówi się nie od dziś), od razu widać gotowe rozwiązanie: linia wschód–zachód, od Huty do Bronowic, najlepiej cała pod ziemią, tym bardziej że pieniądze będą z Unii, a Bruksela nie jest szczególnie wrażliwa na rozdęte kosztorysy i zawyżanie cen, co pokazała choćby budowa metra w Warszawie. Dla osób bardziej wrażliwych patriotycznie niż ekonomicznie można przy okazji sklecić wzruszającą bajędę o połączeniu przemysłu Nowej Huty z narodową tradycją zlokalizowaną w Rydlowskich Bronowicach, tak pięknie unieśmiertelnionych w „Weselu" Wyspiańskiego.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama