Reklama

Metro, ale jakie?

Prezydent Krakowa przeznaczył 10 mln zł na studium wykonalności budowy pierwszej linii metra w Krakowie. Słusznie, bo drugie co do wielkości miasto w Polsce dusi się bez sprawnej komunikacji publicznej.

Publikacja: 08.01.2017 20:00

Metro, ale jakie?

Foto: Fotorzepa/Piotr Guzik

Gdy się o tym mówi w Krakowie (a mówi się nie od dziś), od razu widać gotowe rozwiązanie: linia wschód–zachód, od Huty do Bronowic, najlepiej cała pod ziemią, tym bardziej że pieniądze będą z Unii, a Bruksela nie jest szczególnie wrażliwa na rozdęte kosztorysy i zawyżanie cen, co pokazała choćby budowa metra w Warszawie. Dla osób bardziej wrażliwych patriotycznie niż ekonomicznie można przy okazji sklecić wzruszającą bajędę o połączeniu przemysłu Nowej Huty z narodową tradycją zlokalizowaną w Rydlowskich Bronowicach, tak pięknie unieśmiertelnionych w „Weselu" Wyspiańskiego.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama