Reklama

Kolejowa alternatywa

Poznańska Kolej Metropolitalna (PKM) ma ograniczyć ruch kołowy na terenie aglomeracji. Pociągi mają kursować w godzinach szczytu nie rzadziej niż dwa razy na godzinę.

Publikacja: 07.05.2017 23:00

Jak ma wyglądać, ile może kosztować i jakie warunki muszą być spełnione, by powstała? Dzięki projektowi „Master Plan dla PKM", którego liderem jest Stowarzyszenie Metropolia Poznań, od kilku lat na ten temat rozmawiają władze województwa wielkopolskiego, Poznania oraz inne zainteresowane jednostki samorządu terytorialnego.

Celem projektu, którego realizacja zakończyła się w kwietniu, było opracowanie koncepcji zintegrowanego transportu publicznego w oparciu o linie Poznańskiego Węzła Kolejowego. W trakcie jego realizacji zajęto się również opracowaniem koncepcji budowy funkcjonalnych węzłów przesiadkowych i projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego wraz z koncepcjami modernizacji układów drogowych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama