Kinowa ścieżka promocji regionu

Podkarpacie stara się zachęcić filmowców, by częściej decydowali się na realizację swoich dzieł właśnie w tym regionie.

Publikacja: 18.06.2017 23:00

Filmowcy chętnie wykorzystują walory naturalne i krajobrazowe Podkarpacia, m.in. Bieszczady.

Filmowcy chętnie wykorzystują walory naturalne i krajobrazowe Podkarpacia, m.in. Bieszczady.

Foto: Fotolia

Położony tuż przy granicy z województwem podkarpackim Sandomierz znany jest w Polsce nie tylko z XVI-wiecznych zabytków, ale także z filmowego serialu „Ojciec Mateusz". Od rozpoczęcia jego emisji liczba turystów zwiększyła się w mieście kilkakrotnie. Dlatego po tego typu promocję sięga coraz więcej władz samorządowych.

Na promocję regionu poprzez filmy postawiło teraz Podkarpacie. – Film to narzędzie, które w najmniej inwazyjny sposób sprzedaje widzowi produkt, którym w tym wypadku jest miejsce. To skuteczna reklama, zachęta do poznania miasta, regionu, lokalnych atrakcji – mówi „Rzeczpospolitej" Marta Kraus, kierownik Podkarpackiej Komisji Filmowej. Urzędniczka opowiada, że Podkarpacie w ostatnich latach cieszy się wzrostem zainteresowania ze strony producentów filmowych, którzy podkreślają przede wszystkim potencjał lokacyjny, przejawiający się w atrakcyjnych miejscach dotychczas niewykorzystywanych w filmach. – Zachęcają walory naturalne i krajobrazowe, sporo filmów wykorzystuje Bieszczady jako tło akcji – dodaje Marta Kraus.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Regiony
Tak Warszawa podniosła się z ruin
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem