Reklama
Rozwiń

Kinowa ścieżka promocji regionu

Podkarpacie stara się zachęcić filmowców, by częściej decydowali się na realizację swoich dzieł właśnie w tym regionie.

Publikacja: 18.06.2017 23:00

Filmowcy chętnie wykorzystują walory naturalne i krajobrazowe Podkarpacia, m.in. Bieszczady.

Filmowcy chętnie wykorzystują walory naturalne i krajobrazowe Podkarpacia, m.in. Bieszczady.

Foto: Fotolia

Położony tuż przy granicy z województwem podkarpackim Sandomierz znany jest w Polsce nie tylko z XVI-wiecznych zabytków, ale także z filmowego serialu „Ojciec Mateusz". Od rozpoczęcia jego emisji liczba turystów zwiększyła się w mieście kilkakrotnie. Dlatego po tego typu promocję sięga coraz więcej władz samorządowych.

Na promocję regionu poprzez filmy postawiło teraz Podkarpacie. – Film to narzędzie, które w najmniej inwazyjny sposób sprzedaje widzowi produkt, którym w tym wypadku jest miejsce. To skuteczna reklama, zachęta do poznania miasta, regionu, lokalnych atrakcji – mówi „Rzeczpospolitej" Marta Kraus, kierownik Podkarpackiej Komisji Filmowej. Urzędniczka opowiada, że Podkarpacie w ostatnich latach cieszy się wzrostem zainteresowania ze strony producentów filmowych, którzy podkreślają przede wszystkim potencjał lokacyjny, przejawiający się w atrakcyjnych miejscach dotychczas niewykorzystywanych w filmach. – Zachęcają walory naturalne i krajobrazowe, sporo filmów wykorzystuje Bieszczady jako tło akcji – dodaje Marta Kraus.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Regiony
Gapowicze regionalnym wyzwaniem dla samorządów
Regiony
Katowice stawiają na miejską infrastrukturę rowerową
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę