Reklama

Luksus na wodzie

Największym problemem branży szkutniczej jest brak ludzi do pracy. Dlatego firmy angażują się w ich kształcenie.

Publikacja: 19.06.2017 22:00

Hala produkcyjna augustowskiej firmy Ślepsk.

Hala produkcyjna augustowskiej firmy Ślepsk.

Foto: JW Ślepsk

Promowanie branży szkutniczej wpisuje się w plany zawarte w strategii rozwoju województwa podlaskiego do roku 2020. Dr hab. Bogusław Plawgo z Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku zalicza ją do kluczowych w regionie. Dlatego województwo widzi w sektorze szansę na inteligentną specjalizację.

– Działalność produkcyjna umiejscowiona w naszym regionie, ale ukierunkowana na eksport oraz aktywność podlaskich przedsiębiorstw na rynkach zewnętrznych, jest jednym z kluczowych celów naszych planów rozwojowych kryjących się za sformułowaniem „konkurencyjna gospodarka". Poprzez promowanie i wspieranie przedsiębiorców, także tych z „niszowych" sektorów gospodarczych, region zwiększa swoje szanse dostępności i dotarcia do potencjalnych inwestorów zewnętrznych, a na tych bardzo nam zależy – mówi nam marszałek Jerzy Leszczyński.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama