Reklama

Czas dwóch kółek

Transport niskoemisyjny jest oczkiem w głowie Unii Europejskiej. Dlatego do chętnie dotowanych projektów należą wszelkiego rodzaju inwestycje związane z budową i rozbudową sieci dróg i ścieżek rowerowych, które na potęgę powstają teraz w różnych częściach kraju.

Publikacja: 06.07.2017 22:00

Wojciech Romański

Wojciech Romański

Foto: Fotorzepa / Waniek Ryszard

Samorządy chwalą się nimi, sława niektórych, takich jak Green Velo, spinający wschodnie regiony Polski i prowadzący przez najbardziej atrakcyjne turystycznie i krajoznawczo części wschodnich i północno-wschodnich województw, przekracza nawet granice Polski. Biorąc pod uwagę modę na aktywną rekreację i zdrowy styl życia, dobrze przygotowane szlaki dla cyklistów mogą być magnesem przyciągającym turystów także z zagranicy.

Jeszcze kilkanaście lat temu zapewne popukalibyśmy się w głowę, słysząc, że szlak rowerowy może być jedną z dźwigni rozwoju lokalnych społeczności, ale dziś już raczej nikt tak nie uważa. Zarabiają na nich właściciele pensjonatów czy gospodarstw agroturystycznych, restauracje, które przy okazji mogą serwować turystom regionalne przysmaki, a także różnego typu punkty usługowe, które mogą obsługiwać taki ruch.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Reklama
Reklama