Czas dwóch kółek

Transport niskoemisyjny jest oczkiem w głowie Unii Europejskiej. Dlatego do chętnie dotowanych projektów należą wszelkiego rodzaju inwestycje związane z budową i rozbudową sieci dróg i ścieżek rowerowych, które na potęgę powstają teraz w różnych częściach kraju.

Publikacja: 06.07.2017 22:00

Wojciech Romański

Wojciech Romański

Foto: Fotorzepa / Waniek Ryszard

Samorządy chwalą się nimi, sława niektórych, takich jak Green Velo, spinający wschodnie regiony Polski i prowadzący przez najbardziej atrakcyjne turystycznie i krajoznawczo części wschodnich i północno-wschodnich województw, przekracza nawet granice Polski. Biorąc pod uwagę modę na aktywną rekreację i zdrowy styl życia, dobrze przygotowane szlaki dla cyklistów mogą być magnesem przyciągającym turystów także z zagranicy.

Jeszcze kilkanaście lat temu zapewne popukalibyśmy się w głowę, słysząc, że szlak rowerowy może być jedną z dźwigni rozwoju lokalnych społeczności, ale dziś już raczej nikt tak nie uważa. Zarabiają na nich właściciele pensjonatów czy gospodarstw agroturystycznych, restauracje, które przy okazji mogą serwować turystom regionalne przysmaki, a także różnego typu punkty usługowe, które mogą obsługiwać taki ruch.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Regiony
Tak Warszawa podniosła się z ruin
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne