Pracodawca musi się wyróżnić

Walka o kandydatów zmusza firmy do większych inwestycji w rekrutację.

Publikacja: 09.10.2017 20:30

Trójmiasto jest doceniane nie tylko jako bardzo dobre miejsce do pracy, ale też do życia

Trójmiasto jest doceniane nie tylko jako bardzo dobre miejsce do pracy, ale też do życia

Foto: materiały prasowe

Przebijanie się przez ścianę biurowca, strzelanie czy zjeżdżanie z dachu na linach – do niedawna takie ekstremalne zabawy bywały elementem imprez integracyjnych w niektórych firmach. Teraz, jak dowodzi przykład trójmiejskiej spółki IT Dynatrace, mogą być jednym z pomysłów także na rekrutację pracowników i budowanie dobrego wizerunku firmy na rynku pracy (Employer Branding).

– Chcieliśmy w ten sposób przedstawić się lokalnemu środowisku IT, pokazać jako ciekawa, działająca niestandardowo firma i przekonać do nas większą liczbę odpowiednich kandydatów – wyjaśnia Kamil Kazimierczak z Dynatrace.

Na nietypowe akcje wizerunkowo-rekrutacyjne decyduje się na Pomorzu, w tym zwłaszcza w Trójmieście, coraz więcej pracodawców, którzy w ten sposób starają się przyciągnąć uwagę potencjalnych pracowników. Kuszą ich darmowymi słodyczami czy imprezami branżowo-towarzyskimi, a swoje oferty pracy reklamują na billboardach.

Na taką aktywność decydują się nawet renomowane firmy, jak PwC, która w prowadzonej od jesieni 2016 do wiosny 2017 r. kampanii rekrutacyjnej szukała ponad 150 pracowników do nowego działu AML (Anti-Money Loundering, czyli zapobiegania praniu brudnych pieniędzy) w swoim Centrum Kompetencyjnym w Gdańsku. Kampania wykorzystała motyw detektywistyczny (odwołując się do Sherlocka Holmesa) i zaszyfrowane hasła rekrutacyjne w reklamach, które pojawiły się na portalach społecznościowych, na plakatach w pociągach trójmiejskiej SKM oraz na billboardach. Nie tylko w Trójmieście, ale też w innych miastach, gdzie hasłem „Może nad morze" zachęcały specjalistów AML do przeprowadzki do Gdańska.

– Billboardy rekrutacyjne to obecnie codzienność – mówi Marcin Grzegory, zastępca dyrektora Invest in Pomerania, inicjatywy, która wspiera zagranicznych inwestorów w regionie, doradzając im też, jak skutecznie zabiegać o pracowników. Zdaniem Grzegorego ostatnio wyraźnie wzrosła reklamowa aktywność pracodawców w wagonach i na przystankach SKM, tym bardziej że wzdłuż jej linii chętnie lokują się centra nowoczesnych usług dla biznesu (SSC/BPO).

Coraz więcej pomorskich firm zauważyło już, że muszą więcej inwestować w rekrutację. Nie mają innego wyjścia, skoro w regionie przybywa inwestycji, rośnie liczba ofert pracy, a bezrobocie należy do najniższych w kraju. W sierpniu br. stopa bezrobocia wynosiła w woj. pomorskim 5,9 proc. (wobec 7 proc. w całej Polsce).

Według danych portalu Pracuj.pl w I półroczu opublikowano tam ponad 18 tys. ofert zatrudnienia, o 9 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei liczba wolnych miejsc pracy zgłoszonych do powiatowych urzędów pracy w regionie sięgnęła w sierpniu br. 12,3 tys. To niemal o jedną piątą więcej niż rok wcześniej.

Nikodem Żmijewski, dyrektor Regionu Północ w agencji zatrudnienia Work Service, przypomina jej niedawne badania, według których 57 proc. firm w regionie napotyka trudności ze znalezieniem pracowników. – Dlatego tak ważne jest skuteczne dotarcie do kandydatów i przekonanie ich do podjęcia pracy w konkretnej firmie. Pracodawcy coraz częściej w poszukiwaniu chętnych do pracy korzystają np. z portali społecznościowych, lokalnej prasy i radia – twierdzi Żmijewski.

Przebijanie się przez ścianę biurowca, strzelanie czy zjeżdżanie z dachu na linach – do niedawna takie ekstremalne zabawy bywały elementem imprez integracyjnych w niektórych firmach. Teraz, jak dowodzi przykład trójmiejskiej spółki IT Dynatrace, mogą być jednym z pomysłów także na rekrutację pracowników i budowanie dobrego wizerunku firmy na rynku pracy (Employer Branding).

– Chcieliśmy w ten sposób przedstawić się lokalnemu środowisku IT, pokazać jako ciekawa, działająca niestandardowo firma i przekonać do nas większą liczbę odpowiednich kandydatów – wyjaśnia Kamil Kazimierczak z Dynatrace.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break
Materiał partnera
Nowa trakcja turystyczna Pomorza Zachodniego
Materiał partnera
Dolny Śląsk mocno stawia na turystykę
Regiony
Samorządy na celowniku hakerów
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Materiał partnera
Niezależność Energetyczna Miast i Gmin 2024 - Energia Miasta Szczecin
Regiony
Nie tylko infrastruktura, ale też kultura rozwijają regiony