Przebijanie się przez ścianę biurowca, strzelanie czy zjeżdżanie z dachu na linach – do niedawna takie ekstremalne zabawy bywały elementem imprez integracyjnych w niektórych firmach. Teraz, jak dowodzi przykład trójmiejskiej spółki IT Dynatrace, mogą być jednym z pomysłów także na rekrutację pracowników i budowanie dobrego wizerunku firmy na rynku pracy (Employer Branding).
– Chcieliśmy w ten sposób przedstawić się lokalnemu środowisku IT, pokazać jako ciekawa, działająca niestandardowo firma i przekonać do nas większą liczbę odpowiednich kandydatów – wyjaśnia Kamil Kazimierczak z Dynatrace.
Na nietypowe akcje wizerunkowo-rekrutacyjne decyduje się na Pomorzu, w tym zwłaszcza w Trójmieście, coraz więcej pracodawców, którzy w ten sposób starają się przyciągnąć uwagę potencjalnych pracowników. Kuszą ich darmowymi słodyczami czy imprezami branżowo-towarzyskimi, a swoje oferty pracy reklamują na billboardach.
Na taką aktywność decydują się nawet renomowane firmy, jak PwC, która w prowadzonej od jesieni 2016 do wiosny 2017 r. kampanii rekrutacyjnej szukała ponad 150 pracowników do nowego działu AML (Anti-Money Loundering, czyli zapobiegania praniu brudnych pieniędzy) w swoim Centrum Kompetencyjnym w Gdańsku. Kampania wykorzystała motyw detektywistyczny (odwołując się do Sherlocka Holmesa) i zaszyfrowane hasła rekrutacyjne w reklamach, które pojawiły się na portalach społecznościowych, na plakatach w pociągach trójmiejskiej SKM oraz na billboardach. Nie tylko w Trójmieście, ale też w innych miastach, gdzie hasłem „Może nad morze" zachęcały specjalistów AML do przeprowadzki do Gdańska.
– Billboardy rekrutacyjne to obecnie codzienność – mówi Marcin Grzegory, zastępca dyrektora Invest in Pomerania, inicjatywy, która wspiera zagranicznych inwestorów w regionie, doradzając im też, jak skutecznie zabiegać o pracowników. Zdaniem Grzegorego ostatnio wyraźnie wzrosła reklamowa aktywność pracodawców w wagonach i na przystankach SKM, tym bardziej że wzdłuż jej linii chętnie lokują się centra nowoczesnych usług dla biznesu (SSC/BPO).