Pokazać walory regionu

Samorządowcy i eksperci o wzmocnieniu promocji Warmii i Mazur.

Publikacja: 08.11.2017 21:30

Drugiego dnia festiwalu poznamy laureatów konkursu PRO Warmia i Mazury. Wręczone zostaną statuetki i

Drugiego dnia festiwalu poznamy laureatów konkursu PRO Warmia i Mazury. Wręczone zostaną statuetki i dyplomy

Foto: materiały prasowe

Promocji i gospodarce regionu będzie poświęcony już VII Festiwal Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur, który odbędzie się 9 i 10 listopada w Iławie.

– Formuła festiwalu zakłada spotkanie samorządowców z całego województwa z ekspertami zajmującymi się promocją i marketingiem, a efektem tego jest edukacja, poznawanie trendów w marketingu miejsc, a także prezentacja lokalnych działań promocyjnych – na poziomie gminy, jak i tych realizowanych przez samorząd województwa – mówi Piotr Burczyk, zastępca dyrektora departamentu koordynacji promocji w Urzędzie Marszałkowskim, który jest organizatorem imprezy.

Dyr. Burczyk dodaje, że innym aspektem jest integracja pracujących w urzędach osób, zajmujących się tematyką promocyjną, co ma choćby znaczenie przy obsłudze projektów trafiających do województwa. – Łatwiej szukać terenów inwestycyjnych, przygotowywać oferty dla potencjalnych inwestorów, gdy zna się partnerów w poszczególnych gminach – tłumaczy przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego.

W festiwalu jak co roku wezmą udział przedstawiciele samorządów, organizacji biznesowych, środowiska naukowego oraz eksperci branży marketingowej. Prelegentami będą zarówno praktycy z samorządów (z Warmii i Mazur i spoza regionu), jak i przedstawiciele organizacji otoczenia biznesu, środowiska naukowego, a także eksperci branży marketingowej. Wśród nich są: Wioleta Witczak-Smolnik, dyr. departamentu informacji i komunikacji PAIiIZ, Piotr Jasionowski, prezes Ostróda Yacht, Czesław Najmowicz, burmistrz Ostródy, Rafał Warżała, Jacek Poniedziałek.

Podczas warsztatów uczestnicy będą się zastanawiać, jak najlepiej pokazać atuty gospodarcze regionu. Pierwszy dzień będzie miał charakter konferencyjny i będzie wypełniony prelekcjami oraz panelami dyskusyjnymi. Podczas nich uczestnicy będą m.in. rozmawiać o potrzebie stworzenia wizerunku Warmii i Mazur jako regionu otwartego na innowacje i korzyści z tego płynące, o tym, w jaki sposób gmina może przyciągać inwestorów i jakie warunki musi spełnić, by ich zachęcić do inwestowania na swoim terenie.

Poza tym będzie mowa o współdziałaniu gmin jako metodzie skutecznej realizacji promocji gospodarczej, rozwoju i wspierania działań innowacyjnych czy budowaniu promocji gospodarczej w oparciu o inteligentne specjalizacje: ekonomia wody, żywność wysokiej jakości oraz drewno i meblarstwo.

Zaplanowano też panele na tematy: „Gmina jako podstawowy element tworzenia promocji gospodarczej regionu" czy „Ekonomia wody jako przykład inteligentnej specjalizacji, rozwijającej się gałęzi gospodarki regionu". Będą też pokazywane przykłady dobrych praktyk współpracy, które są szansą rozwoju gospodarczego gmin.

Drugiego dnia podczas warsztatów uczestnicy będą rozmawiać o budowaniu wspólnej strategii przez kilka podmiotów gospodarczych, np. gmin, które mają na celu rozwój i promocję gospodarczą, czy sieciowaniu jako sposobie budowania nowego wizerunku gospodarczego Warmii i Mazur.

– Dzięki spotkaniom i rozmowom w czasie festiwalu rodzą się inicjatywy, które następnie są praktycznie realizowane. Tak m.in. zawiązało się Stowarzyszenie Wielkie Jeziora Mazurskie 2020, skupiające gminy współpracujące przy wspólnych inwestycjach infrastrukturalnych lub promocyjnych – tłumaczy dyr. Burczyk.

W czasie drugiego dnia festiwalu ogłoszone zostaną wyniki konkursu PRO Warmia i Mazury, nagradzającego najlepsze projekty promocyjne (gospodarcze i ogólne) gmin.

Główną ideą jest podnoszenie standardów działań marketingowych oraz upowszechnianie najlepszych przykładów i dobrych praktyk z zakresu komunikacji marketingowej samorządów regionu. Uczestnikami mogły być samorządy z województwa oraz instytucje otoczenia biznesu – w tym parki technologiczne, specjalne strefy ekonomiczne, stowarzyszenia, biura obsługi inwestorów itp.

Promocji i gospodarce regionu będzie poświęcony już VII Festiwal Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur, który odbędzie się 9 i 10 listopada w Iławie.

– Formuła festiwalu zakłada spotkanie samorządowców z całego województwa z ekspertami zajmującymi się promocją i marketingiem, a efektem tego jest edukacja, poznawanie trendów w marketingu miejsc, a także prezentacja lokalnych działań promocyjnych – na poziomie gminy, jak i tych realizowanych przez samorząd województwa – mówi Piotr Burczyk, zastępca dyrektora departamentu koordynacji promocji w Urzędzie Marszałkowskim, który jest organizatorem imprezy.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Regiony
Gdynia Sailing Days już po raz 25.
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break