Projektowany odcinek drogi ekspresowej S17 (wschodniej obwodnicy Warszawy) przebiega częściowo po nowym śladzie oraz wzdłuż istniejącej drogi krajowej nr 17. Poprzez węzeł Lubelska (jeszcze czeka na budowę) wschodnia obwodnica Warszawy połączy się tu z południową obwodnicę Warszawy (S2) oraz z autostradą A2. Budowa węzła umożliwi m.in. ruch w kierunku Terespola (planowaną autostradą A2), Białegostoku (krajową drogą krajową nr 8, docelowo S8), Lublina (drogą krajową nr 17, docelowo S17) oraz poprzez południową obwodnicę Warszawy umożliwi połączenie z zachodnim węzłem Konotopa autostrady A2.
Trwają już prace przy budowie południowej obwodnicy Warszawy na odcinku od węzła Puławska do węzła Lubelska. Podzielone są na trzy zadania: zadanie „A" od węzła Puławska (bez węzła) do węzła Przyczółkowa (bez węzła) o długości ok. 4,6 km; zadanie „B" od węzła Przyczółkowa (z węzłem) do węzła Wał Miedzeszyński (z węzłem) o długości ok. 6,5 km; zadanie „C" od węzła Wał Miedzeszyński (bez węzła) do węzła Lubelska (bez węzła) o długości ok. 7,5 km.
– Na Ursynowie obecnie trwają prace przy tunelu pod pierwszą linią metra, na pozostałych odcinkach prace są bardziej zaawansowane – słyszymy w warszawskim oddziale GDDKiA.
Tunel, most, estakady
Ten odcinek POW będzie miał 18,5 km. Zaplanowano m.in. budowę tunelu pod Ursynowem, mostu przez Wisłę, estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym oraz węzłów: Ursynów Zachodni, Ursynów Wschodni, Przyczółkowa, Wał Miedzeszyński i Patriotów. Docelowo przewidziano dodatkowy węzeł Czerniakowska Bis, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami Przyczółkowa i Wał Miedzeszyński. Planowany termin zakończenia budowy III kwartał 2020 r.