Reklama

Kraków nastawia się mocniej na turystę biznesowego

5 tys. wydarzeń i spotkań odbyło się w 2016 r. Władzom miasta zależy, by było ich jeszcze więcej.

Publikacja: 26.04.2018 00:50

Tauron Arena Kraków

Tauron Arena Kraków

Foto: materiały prasowe

W ubiegłym roku liczba spotkań biznesowych w Krakowie zwiększyła się o 33 proc. w stosunku do 2014 r. Co ważne, zwiększyła się też liczba uczestników wydarzeń międzynarodowych. W 2016 r. było ich 296 540, a rok wcześniej 286 270. Jak podają eksperci, przy założeniu, że turysta biznesowy daje przychód rzędu 2 tys. zł, otrzymujemy szacunkową kwotę 1,3 mld zł zostawionych w krakowskich firmach świadczących usługi dla branży spotkań. W związku z narastającymi w światowych stolicach turystycznych, jak Barcelona czy Wenecja, wyzwaniami związanymi z turystyką masową, ambicją Krakowa jest zmiana profilu turysty z masowego na biznesowego.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama