Kraków nastawia się mocniej na turystę biznesowego

5 tys. wydarzeń i spotkań odbyło się w 2016 r. Władzom miasta zależy, by było ich jeszcze więcej.

Publikacja: 26.04.2018 00:50

Tauron Arena Kraków

Tauron Arena Kraków

Foto: materiały prasowe

W ubiegłym roku liczba spotkań biznesowych w Krakowie zwiększyła się o 33 proc. w stosunku do 2014 r. Co ważne, zwiększyła się też liczba uczestników wydarzeń międzynarodowych. W 2016 r. było ich 296 540, a rok wcześniej 286 270. Jak podają eksperci, przy założeniu, że turysta biznesowy daje przychód rzędu 2 tys. zł, otrzymujemy szacunkową kwotę 1,3 mld zł zostawionych w krakowskich firmach świadczących usługi dla branży spotkań. W związku z narastającymi w światowych stolicach turystycznych, jak Barcelona czy Wenecja, wyzwaniami związanymi z turystyką masową, ambicją Krakowa jest zmiana profilu turysty z masowego na biznesowego.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Regiony
Katowice stawiają na miejską infrastrukturę rowerową
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Regiony
Tak Warszawa podniosła się z ruin
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont