Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 22.05.2018 10:47 Publikacja: 21.05.2018 17:00
Dzięki inwestycji port przeładuje więcej towarów.
Foto: shutterstock
Otwarto oferty w przetargu na modernizację i pogłębienie toru do 12,5 metra. Tor wodny Świnoujście–Szczecin łączy port w Szczecinie z morzem. Oddalenie portu o 67 km od Bałtyku powoduje konieczność utrzymania parametrów toru wodnego dla statków morskich na odcinku Dolna Odra–Zalew Szczeciński–ujście Świny. Inwestycja ma zostać zakończona w 2022 r.
Ewa Wieczorek z Urzędu Morskiego w Szczecinie podkreśla, że port charakteryzuje się najtrudniejszymi spośród wszystkich polskich portów warunkami dostępu od strony morza. Tor Świnoujście–Szczecin pozwala na zawijanie statków o maksymalnym zanurzeniu do 9,15 m (statki o długości do 215 m). – Planowane pogłębienie toru spowoduje zwiększenie maksymalnego zanurzenia statków do około 11 m – zapowiada Ewa Wieczorek.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Celem nowej inicjatywy edukacyjnej – Akademii Zakupu Gazu – jest zapoznanie odbiorców samorządowych i powiązanyc...
Rozpoczęły się wakacje. Stolica, jak co roku, przyciągnie miliony turystów. Priorytetem dla miasta jest zapewnie...
Unikanie opłat za przejazdy transportem publicznym stanowi istotne wyzwanie dla finansów samorządów, które stara...
W stolicy województwa śląskiego rozwój infrastruktury rowerowej postępuje wraz z zieloną metamorfozą miasta. Łąc...
We Wrocławiu odbyło się Dolnośląskie Forum Odbudowy Ukrainy. Jego celem było rozwinięcie dotychczasowej współpra...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas