Modernizacja toru wodnego Świnoujście–Szczecin otworzy port na jednostki o zanurzeniu do 11 metrów

Pięć firm chce zmodernizować tor wodny Świnoujście–Szczecin. Do portu będą mogły zawijać jednostki o zanurzeniu do 11 metrów.

Aktualizacja: 22.05.2018 10:47 Publikacja: 21.05.2018 17:00

Dzięki inwestycji port przeładuje więcej towarów.

Dzięki inwestycji port przeładuje więcej towarów.

Foto: shutterstock

Otwarto oferty w przetargu na modernizację i pogłębienie toru do 12,5 metra. Tor wodny Świnoujście–Szczecin łączy port w Szczecinie z morzem. Oddalenie portu o 67 km od Bałtyku powoduje konieczność utrzymania parametrów toru wodnego dla statków morskich na odcinku Dolna Odra–Zalew Szczeciński–ujście Świny. Inwestycja ma zostać zakończona w 2022 r.

Ewa Wieczorek z Urzędu Morskiego w Szczecinie podkreśla, że port charakteryzuje się najtrudniejszymi spośród wszystkich polskich portów warunkami dostępu od strony morza. Tor Świnoujście–Szczecin pozwala na zawijanie statków o maksymalnym zanurzeniu do 9,15 m (statki o długości do 215 m). – Planowane pogłębienie toru spowoduje zwiększenie maksymalnego zanurzenia statków do około 11 m – zapowiada Ewa Wieczorek.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Regiony
Gdynia Sailing Days już po raz 25.
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Materiał partnera
Nowa trakcja turystyczna Pomorza Zachodniego