Aktualizacja: 29.07.2018 10:30 Publikacja: 29.07.2018 10:30
To pierwsze w Polsce profesjonalne „wodne menu", które opracowali hydrosommelierzy – podkreśla Ewa Cienki, dyrektor krakowskiej Art Restauracji. Pomysłodawcą Małopolskiej Karty Wód Mineralnych jest marszałek województwa Jacek Krupa, który zainicjował też promocję Małopolski jako Krainy Wód. – Kampania promocyjna Kraina Wód realizowana jest od ubiegłego roku jako część projektu „Made in Małopolska" – wyjaśnia Filip Szatanik, rzecznik urzędu marszałkowskiego.
Mało kto wie, że co trzecia butelka wody mineralnej na półkach sklepowych pochodzi z Małopolski. W tym regionie znajduje się ponad 30 proc. wszystkich złóż wód leczniczych w kraju. Karta powstała w wyniku współpracy urzędu i przewodnika kulinarnego Gault & Millau Polska. Przed wakacjami odbyły się selekcja wód i degustacje przeprowadzone przez znanych hydrosommelierów: Tomasza Koleckiego, wiceprezesa Stowarzyszenia Sommelierów, i Łukasza Klesyka, sommeliera. Wody, które umieszczono w karcie, nie mogły mieć charakteru wód leczniczych, bo to uniemożliwiłoby zaproponowanie ich szerokiemu gronu odbiorców.
We Wrocławiu odbyło się Dolnośląskie Forum Odbudowy Ukrainy. Jego celem było rozwinięcie dotychczasowej współpra...
W tym roku przypada 80. rocznica rozpoczęcia odbudowy stolicy po wojnie. Do obchodów zainicjowanych przez miasto...
Rusza nowa akcja zachęcająca do wsparcia regionu dotkniętego powodzią. Tym razem samorząd województwa i regional...
Finanse, zmiany demograficzne i ekologia – to największe wyzwania dla włodarzy miast w zaczynającej się kadencji...
Kraków – stolica polskiej kultury, miasto pełne cennych zabytków i unikatowych zbiorów, wpisane na Listę Światow...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas