Reklama

Przyszłość polskiej branży lotniczej

„Czy Polska jest gotowa tworzyć samoloty własnej konstrukcji"?

Publikacja: 19.11.2018 14:00

Przyszłość polskiej branży lotniczej

Foto: rp.pl

Pytanie takie zadano uczestnikom panelu dyskusyjnego, który odbył się podczas Kongresu 590 w Rzeszowie. Temat nie jest przypadkowy. Podkarpacie, gdzie odbywało się spotkanie, to kluczowy dla branży lotniczej region, którego najmocniejszym ogniwem jest tzw. Dolina Lotnicza. Jako pierwszy odpowiedzi starał się udzielić Władysław Ortyl, Marszałek Województwa Podkarpackiego.

- Nie ma samolotów, w których nie byłoby części wyprodukowanych w naszej Dolinie Lotniczej. Jest to fakt, który bardzo nas cieszy. Nie może to jednak sprawić, że zapomnimy o naszych ambicjach. My chcemy mieć produkt finalny. My chcemy mieć produkt końcowy. Przypomnę tylko, że ostatni tego typu projekt, który powstał w Polsce i którego niestety nie udało się dokończyć, to Iryda – mówił Ortyl.

- Jesteśmy jedynym województwem w Polsce, które posiada inteligentną specjalizację „lotnictwo i kosmonautyka". Stąd czujemy się w obowiązku, by podejmować takie tematy – mówił marszałek.

W panelu „Czy Polska jest gotowa tworzyć samoloty własnej konstrukcji" udział wzięli także:

• Jerzy Kwieciński, Minister Inwestycji i Rozwoju

Reklama
Reklama

• Witold Słowik, Polska Grupa Zbrojeniowa

• Artur Wojtas, Członek Zarządu Polskich Zakładów Lotniczych w Mielcu – największego producenta statków powietrznych w Polsce

• Paweł Stężycki, Dyrektor Instytutu Lotnictwa • Józef Grzybowski, Politechnika Rzeszowska

Pytanie takie zadano uczestnikom panelu dyskusyjnego, który odbył się podczas Kongresu 590 w Rzeszowie. Temat nie jest przypadkowy. Podkarpacie, gdzie odbywało się spotkanie, to kluczowy dla branży lotniczej region, którego najmocniejszym ogniwem jest tzw. Dolina Lotnicza. Jako pierwszy odpowiedzi starał się udzielić Władysław Ortyl, Marszałek Województwa Podkarpackiego.

- Nie ma samolotów, w których nie byłoby części wyprodukowanych w naszej Dolinie Lotniczej. Jest to fakt, który bardzo nas cieszy. Nie może to jednak sprawić, że zapomnimy o naszych ambicjach. My chcemy mieć produkt finalny. My chcemy mieć produkt końcowy. Przypomnę tylko, że ostatni tego typu projekt, który powstał w Polsce i którego niestety nie udało się dokończyć, to Iryda – mówił Ortyl.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama