– Zawsze z dumą podkreślamy nasze pochodzenie – mówi Joanna Tobiszowska, dyrektor marketingu firmy Komputronik, której historia zaczęła się 19 lat temu w Poznaniu. – Solidność, pracowitość, uczciwość i etyka połączone z ogromną energią i kreatywnością kojarzone z Wielkopolską i Wielkopolanami to cechy, z którymi i my chcemy być kojarzeni.
Firm korzystających z mocnego wizerunku Wielkopolski jest znacznie więcej, bo region jest miejscem narodzin wielu znanych brandów. Tylko te, które trafiły w 2014 r. na listę marek polskich „Rzeczpospolitej", warte są ponad 4 mld zł.
Jedną z firm, którym związki z wielkopolską solidnością i wysoką jakością pomogły zbudować pozytywny wizerunek w Polsce, jest Solaris. Z kolei za granicą ta poznańska spółka podkreśla polskie korzenie. Początkowo było trudno, bo nasz kraj nie kojarzył się z motoryzacyjną potęgą.
– Dzisiaj w branży już nikogo nie dziwi, że najwyższej klasy innowacyjne autobusy miejskie produkowane są w Polsce – zaznacza Mateusz Figaszewski, rzecznik Solarisa.
Sława wielkopolskich marek pomaga w promocji regionu. Popularność tych brandów wykorzystuje stolica województwa, gdzie od 2011 r. działa Konsorcjum Marki Poznań. – Powołując je do życia, wzorowaliśmy się na najlepszych rozwiązaniach stosowanych przez europejskie metropolie – mówi Karolina Sondej-Gruszczyńska z Urzędu Miasta Poznania. – Projekt wyrósł na przekonaniu, że miasto jest tym, czym są jego marki i ludzie, którzy je tworzą.