– Udział w Expo to bez wątpienia dobry początek współpracy pomorsko-włoskiej w zakresie gospodarki, turystyki i kultury. Liczymy na to, że Włosi będą nas częściej odwiedzać, także biznesowo – mówi Anna Golec, kierownik Referatu Inicjatyw Gospodarczych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Barier w kontaktach jest coraz mniej.
– Mamy stałe połączenia lotnicze z Mediolanem i Rzymem. Posiadamy także ciekawą ofertę inwestycyjną. Chcemy zachęcić Włochów do poznania nas lepiej – zaznacza przedstawicielka Urzędu Marszałkowskiego.
– Zapraszając regiony do pawilonu Polski, zapraszamy również lokalnych przedsiębiorców, dla których organizowane są liczne seminaria, konferencje, biznesowe giełdy kooperacyjne czy spotkania B2B (biznesowe – red.) – podkreśla Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, organizator udziału Polski w Wystawie Światowej.
– W pierwszych trzech miesiącach gościliśmy już ponad pół miliona osób, co z pewnością jest również zasługą regionów, z którymi wspólnie tworzymy obraz Polski na Expo 2015 – dodaje prezes PARP.
Pomorski Tydzień na Wystawie Światowej trwał od 1 do 7 czerwca 2015 r. – Naszymi partnerami w projekcie były miasta Gdańsk, Sopot i Gdynia – mówi Anna Golec.
Goście polskiego pawilonu mogli zobaczyć m.in. bursztynową biżuterię z Gdańska i designerskie projekty z Gdyni. Na placu przed pawilonem Sopot usypał plażę.