Historia pachnie goździkami

Żywność to dobry sposób na promocję miast i regionów. Potwierdzają to tłumy w muzeach chleba czy pierników.

Publikacja: 04.10.2015 22:00

Goście Muzeum Piernika mogą poznać historię słynnych wypieków oraz samemu je zrobić

Goście Muzeum Piernika mogą poznać historię słynnych wypieków oraz samemu je zrobić

Foto: Gerard/REPORTER

– Milionów nie miałem, ale miałem serce – mówi Piotr Mankiewicz, założyciel Muzeum Chleba, które od 15 lat działa w śląskim Radzionkowie.

Jego pasja procentuje, bo mimo braku reklamy jego muzeum stało się turystyczną atrakcją. Do dziś odwiedziło je prawie 600 tys. gości. Są to głównie dzieci zafascynowane tym, że mogą poznać historię i sposób wypiekania chleba. Każde z nich z ciasta przygotowanego przez lokalnego piekarza robi samodzielnie, pod czujnym okiem Piotra Mankiewicza, własną plecionkę. Bułka trafia do pieca, aby każdy piekarz amator mógł posmakować swojego wypieku.

Pozostało 87% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Regiony
Gdynia Sailing Days już po raz 25.
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break