Historia pachnie goździkami

Żywność to dobry sposób na promocję miast i regionów. Potwierdzają to tłumy w muzeach chleba czy pierników.

Publikacja: 04.10.2015 22:00

Goście Muzeum Piernika mogą poznać historię słynnych wypieków oraz samemu je zrobić

Goście Muzeum Piernika mogą poznać historię słynnych wypieków oraz samemu je zrobić

Foto: Gerard/REPORTER

– Milionów nie miałem, ale miałem serce – mówi Piotr Mankiewicz, założyciel Muzeum Chleba, które od 15 lat działa w śląskim Radzionkowie.

Jego pasja procentuje, bo mimo braku reklamy jego muzeum stało się turystyczną atrakcją. Do dziś odwiedziło je prawie 600 tys. gości. Są to głównie dzieci zafascynowane tym, że mogą poznać historię i sposób wypiekania chleba. Każde z nich z ciasta przygotowanego przez lokalnego piekarza robi samodzielnie, pod czujnym okiem Piotra Mankiewicza, własną plecionkę. Bułka trafia do pieca, aby każdy piekarz amator mógł posmakować swojego wypieku.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Regiony
Tak Warszawa podniosła się z ruin
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku