– Rozpoczęcie współpracy wpisuje się w naszą strategię biznesową i marketingową – mówi Andrzej Tersa, prezes Energi. – Od lat wspieramy sport i edukację i popularyzujemy kulturę. Analizy korzyści objęcia stadionu sponsoringiem tytularnym jednoznacznie wskazują, że wpisuje się on w promowane przez nas wartości, przyczyni się do wyeksponowania inicjatyw, które prowadzimy od lat oraz zapewni wysoką efektywność sponsoringową – wyjaśnia.
Nowa nazwa obowiązuje od 9 listopada. Tego dnia Energa, miasto Gdańsk i spółka Arena Gdańsk Operator podpisały list intencyjny. Zgodnie z nim Energa będzie sponsorem stadionu przez pięć lat. Wysokość kontraktu to maksymalnie 22,5 mln zł. Maksymalnie, bo miasto ma zagwarantowane tylko 3 mln zł rocznie, czyli 15 mln zł w trakcie trwania umowy. Pozostała część (1,5 mln zł rocznie) będzie zależeć od realizacji planu marketingowego i promocji stadionu przez miasto.
Zmianie uległ nie tylko człon sponsorski. Obiekt – do tej pory nazywany areną – stał się stadionem. Nowe jest też logo, które teraz nawiązuje do bursztynu. Trwają już prace przy rebrandingu, a nowe logo na stadionie ma pojawić się w ciągu dwóch miesięcy.