Reklama
Rozwiń

Dobry klimat dla nowych sklepów

Dzięki sieciom, które powstały w regionie, Wielkopolska może liczyć na wyższe wpływy z tytułu wpłacanych przez firmy podatków.

Publikacja: 03.01.2016 19:45

Na sieć Biedronka składa się dziś ponad 2,6 tysiąca sklepów w całym kraju

Na sieć Biedronka składa się dziś ponad 2,6 tysiąca sklepów w całym kraju

Foto: materiały prasowe

Biedronka i Żabka mimo zmian właścicielskich zachowały swoje pierwotne siedziby, co dla regionu ma ogromne znaczenie, jeśli chodzi o tworzone miejsca pracy, ale przede wszystkim wpływy z CIT.

Biedronkę założył w 1995 r. Mariusz Świtalski, by po kilku latach sprzedać ją portugalskiemu koncernowi Jeronimo Martins. Choć firma ma biuro w Warszawie, w którym rezyduje jej centrala, związki z Wielkopolską i Poznaniem nadal są silne. Pierwszy sklep sieci ruszył przy ulicy Newtona (w chwili obecnej sieć posiada ponad 2,6 tys. na terenie całego kraju). Każdego dnia zakupy robią w nich prawie 4 mln klientów. Dodatkowo właśnie w Poznaniu w lutym 2010 r. został otwarty sklep z numerem 1500.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Regiony
Gapowicze regionalnym wyzwaniem dla samorządów
Regiony
Katowice stawiają na miejską infrastrukturę rowerową
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Regiony
Tak Warszawa podniosła się z ruin