Reklama

Dobry klimat dla nowych sklepów

Dzięki sieciom, które powstały w regionie, Wielkopolska może liczyć na wyższe wpływy z tytułu wpłacanych przez firmy podatków.

Publikacja: 03.01.2016 19:45

Na sieć Biedronka składa się dziś ponad 2,6 tysiąca sklepów w całym kraju

Na sieć Biedronka składa się dziś ponad 2,6 tysiąca sklepów w całym kraju

Foto: materiały prasowe

Biedronka i Żabka mimo zmian właścicielskich zachowały swoje pierwotne siedziby, co dla regionu ma ogromne znaczenie, jeśli chodzi o tworzone miejsca pracy, ale przede wszystkim wpływy z CIT.

Biedronkę założył w 1995 r. Mariusz Świtalski, by po kilku latach sprzedać ją portugalskiemu koncernowi Jeronimo Martins. Choć firma ma biuro w Warszawie, w którym rezyduje jej centrala, związki z Wielkopolską i Poznaniem nadal są silne. Pierwszy sklep sieci ruszył przy ulicy Newtona (w chwili obecnej sieć posiada ponad 2,6 tys. na terenie całego kraju). Każdego dnia zakupy robią w nich prawie 4 mln klientów. Dodatkowo właśnie w Poznaniu w lutym 2010 r. został otwarty sklep z numerem 1500.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Regiony
Gapowicze regionalnym wyzwaniem dla samorządów
Regiony
Katowice stawiają na miejską infrastrukturę rowerową
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama