Produkować w Polsce i podbijać zagraniczne rynki

Lechpol mocno wrasta w krajobraz Mazowsza. Chce wybudować fabrykę telewizorów i sprzętu audio w Garwolinie. Myśli również o sponsoringu Legii Warszawa.

Aktualizacja: 23.02.2016 17:32 Publikacja: 23.02.2016 16:00

Zbigniew Leszek (drugi z prawej), prezes Lechpolu, z synami, którzy też pracują w firmie ojca

Zbigniew Leszek (drugi z prawej), prezes Lechpolu, z synami, którzy też pracują w firmie ojca

Foto: materiały prasowe

To właśnie ta spółka stoi za sukcesem marki Kruger & Matz. Należący do Lechpolu brand podbił już rodzimy rynek smartfonów, tabletów, telewizorów i innych urządzeń elektroniki konsumenckiej. Ta jedna z największych marek rodzimej branży RTV nie zamierza jednak spocząć na laurach. Z jednej strony spółka zapowiada bowiem zagraniczną ekspansję, a z drugiej – jeszcze trwalsze związanie z regionem, z którego się wywodzi.

Kierowanej przez Zbigniewa Leszka spółce udało się zagospodarować rynkową niszę. W tzw. segmencie B-brandów, czyli produktów tańszych marek, sprzęty Lechpolu to absolutni liderzy. Przedsiębiorstwo powstało w 1990 roku jako jednoosobowa działalność. Od początku spółka związana jest z Garwolinem. Dziś zatrudnia ponad 200 osób. Obecnie sprzęt sygnowany marką Kruger & Matz produkuje w Chinach. Zbigniew Leszek, założyciel i prezes tej rodzinnej firmy, nie wyklucza jednak, że jeszcze w tym roku przeniesie część produkcji do naszego kraju. Pod Garwolinem miałyby powstać hale, w których byłyby składane telewizory Kruger & Matz. – Od pewnego czasu rozważamy taką koncepcję. Przyglądamy się programom unijnym, by złożyć wniosek o dotacje – potwierdza Zbigniew Leszek.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Regiony
Katowice stawiają na miejską infrastrukturę rowerową
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Regiony
Tak Warszawa podniosła się z ruin
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach