Sojusz na rzecz handlu

W znacznej części państw Europy konkurencja między małymi i dużymi podmiotami handlowymi opiera się na krótszych godzinach pracy tych największych bądź zamykaniu supermarketów i galerii handlowych w weekendy. U nas – rzecz ciągle nie do pomyślenia.

Publikacja: 23.02.2016 16:00

I tym razem, wraz ze zmianą rządów, idziemy w kierunku odmiennego opodatkowania małych i dużych. Słowo „podatek" wydaje się kluczem do sprawy. Chodzi o zwiększenie wpływów do budżetu.

Z perspektywy finansowania wyborczych obietnic kierunek ten wydaje się oczywisty. A szkoda, bo rzeczywiście można i warto było pomyśleć o przywróceniu pewnej równowagi między małym i dużym handlem, choć polska walka o handel, która rozgrywała się również intensywnie na terenie Mazowsza w ciągu ostatnich lat, jakby nieco wygasła. Sklepikarze, którzy na początku polskiej ery dyskontów gotowi byli do aktywnych lokalnych protestów, wraz z każdym kolejnym marketem jakby coraz bardziej oddawali pole tym dużym.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Regiony
Gdynia Sailing Days już po raz 25.
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej