Reklama

Surowce już gospodarce nie wystarczą

Rozmowa | dr hab. Dariusz Trzmielak, dyrektor Centrum Transferu Technologii Uniwersytetu Łódzkiego.

Aktualizacja: 05.04.2016 18:35 Publikacja: 05.04.2016 18:10

Surowce już gospodarce nie wystarczą

Foto: materiały prasowe

Rz: Jedną z inteligentnych specjalności Łódzkiego mają być innowacje. Dlaczego są tak ważne dla gospodarki?

Dr hab Dariusz Trzmielak: Bez nich nie można dziś mówić o rozwoju gospodarczym. To one podnoszą konkurencyjność kraju. Produkty B+R to przyszłość gospodarki, bo innowacja jest dziś wszędzie, w zdecydowanej większości produktów: w tych codziennego użytku (jak telefony komórkowe), ale i w odzieży (np. termoaktywna), medycynie (np. spersonalizowane leki). Tego by nie było bez badań naukowych przeprowadzanych w przedsiębiorstwach i ośrodkach naukowych. Jak gospodarka bez innowacji może się rozwijać? Na czym ma się opierać jej rozwój? Na zasobach naturalnych? Już się nie da. Dziś jest gonitwa za nowinkami technologicznymi, kto będzie miał najlepsze, ten wygra konkurencję na rynku międzynarodowym.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama