Nowoczesne Centrum Sportów Motorowych z torem żużlowym i areną do super enduro powstanie przy ul. 6 Sierpnia. Przetarg na jego budowę wygrało w marcu konsorcjum spółek Molewski z woj. kujawsko-pomorskiego. Nowy stadion ma pomieścić 10 tys. osób. Minimum 700 miejsc przewidziano dla VIP-ów, 50 dla przedstawicieli mediów oraz 20 dla osób niepełnosprawnych.
Łódzki ratusz podpisał umowę z wykonawcą pod koniec marca. Jak zapowiedziała wówczas dyrektor biura ds. inwestycji UMŁ Małgorzata Belta, zgodnie z planem obiekt powinien powstać w niespełna dwa lata. – Wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę pod względem cenowym i pod względem gwarancji. Mam nadzieję, że po 22 miesiącach od dnia zawarcia umowy będziemy mogli się cieszyć nowym stadionem – mówiła dyr. Belta.
Grzegorz Gawlik z biura prasowego urzędu miasta tłumaczy, że podczas realizacji inwestycji wykonawca będzie korzystał z posiadanej przez miasto dokumentacji projektowej, w której może jednak dokonywać zmian. Obiekt ma spełniać wymogi rozgrywek żużlowej ekstraklasy oraz Międzynarodowej Federacji Motocyklowej. Główną areną będzie tor żużlowy o długości 300–330 m, wewnątrz którego znajdzie się arena do motorowych zawodów enduro. Oprócz owalnego toru w centralnej części obiektu przewidziano tor przeszkód, dzięki czemu będzie on przystosowany do organizacji międzynarodowych imprez enduro oraz motocrossowych. – Budowa toru żużlowego, sposób organizacji widowni, konieczność zapewnienia odpowiednich pomieszczeń pomocniczych, rozmiar i sposób rozwiązania zaplecza szatniowo-magazynowego wynikają bezpośrednio z wytycznych federacji sportowych – tłumaczy Grzegorz Gawlik.
Inwestycja zostanie zrealizowana w dwóch etapach. Najpierw powstanie stadion z zadaszoną widownią dla 10 tys. widzów, drogami dojazdowymi oraz parkingiem. – Wykonawca ma wyposażyć go w taki sposób, by już po odbiorze technicznym można było na nim organizować zawody sportowe – tłumaczy Grzegorz Gawlik. Dodaje, że firma musi więc uwzględniać nie tylko wyposażenie technologiczne, ale też umeblowanie wszystkich pomieszczeń, z wyjątkiem tych przeznaczonych do indywidualnego wykończenia przez przyszłych najemców (gastronomia, komercja, biura).
Kiedy ta część zostanie oddana do użytku, przyjdzie czas na rozbiórkę trybuny zachodniej starego stadionu i budowę kolejnych miejsc parkingowych. W sumie ma być ich ponad 300. – Wszystko musi być zorganizowane tak, by do zakończenia pierwszego etapu inwestycji można było rozgrywać mecze ligowe na starym obiekcie przy ul. 6 Sierpnia – dodaje Grzegorz Gawlik.