Kolejny odcinek nabrzeża Wisły czeka na nową odsłonę

Kosztem ponad 65 mln zł Skanska wyremontuje drugi odcinek bulwarów wiślanych. Inwestycja ma być gotowa za niespełna rok.

Aktualizacja: 26.04.2016 23:12 Publikacja: 26.04.2016 17:47

Wzdłuż nowych bulwarów nad rzeką powstaną ścieżki rowerowe, trasy do biegania i plaża

Wzdłuż nowych bulwarów nad rzeką powstaną ścieżki rowerowe, trasy do biegania i plaża

Foto: materiały prasowe

Modernizowany odcinek od mostu Świętokrzyskiego do mostu Śląsko-Dąbrowskiego ma blisko 1,2 km. W przetargu na jego przebudowę wystartowało pięć firm, które za swoje usługi żądały od 65,8 mln zł do 81,2 mln zł.

Najtańszą ofertę i najkrótszy czas realizacji – 11 i pół miesiąca – przedstawiła firma Skanska i to z nią w połowie kwietnia stołeczny ratusz podpisał umowę. – Bulwary to inwestycja, na którą czekają warszawiacy; nie możemy ich zawieść. Traktujemy ten projekt priorytetowo, dlatego bacznie będziemy obserwować postęp prac na budowie. Mam nadzieję, że wykonawca nas nie zawiedzie i już latem przyszłego roku będziemy się przechadzać kolejnym fragmentem nadwiślańskiej promenady – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.

Dzięki modernizacji bulwary zmienią się nie do poznania. Powstaną tam m.in. promenada spacerowa, ścieżka rowerowa i parterowe pawilony usługowe. Będzie też przejście w osi ul. Bednarskiej.

Teren remontowanych bulwarów zostanie podzielony na trzy strefy. Pierwsza, edukacyjna, blisko Centrum Nauki Kopernik, będzie służyła do organizacji wystaw plenerowych. W drugiej, rekreacyjnej, będzie plac zabaw, kawałek plaży. Trzecia, gastronomiczna i kulturalna, znajdzie się bliżej mostu Śląsko-Dąbrowskiego.

Jak mówią przedstawiciele firmy Skanska, do dyspozycji mieszkańców przygotowana zostanie infrastruktura, m.in. do joggingu, wycieczek rowerowych oraz długich spacerów, a osoby poszukujące wypoczynku i relaksu z pewnością zachęcą park, promenada spacerowa czy miejska plaża. Na miejscu będzie też wodny plac zabaw.

Powstaną urządzenia rekreacyjne i elementy małej architektury. Na miejscu będą punkty dostępowe do WiFi oraz sieć monitoringu – zapowiada Tomasz Ostalczyk, menedżer projektu z firmy Skanska.

Przebudowa całych bulwarów jest podzielona na kilka etapów. Latem ubiegłego roku został otwarty pierwszy odcinek – bulwar Jana Karskiego (od ul. Boleść do mostu Śląsko-Dąbrowskiego). Drugi odcinek to bulwar biegnący właśnie od mostu Śląsko-Dąbrowskiego do Centrum Nauki Kopernik, trzeci to odcinek od mostu Świętokrzyskiego z pomnikiem Syreny do wysokości ul. Tamka oraz bulwar Bohdana Grzymały-Siedleckiego aż do Portu Czerniakowskiego.

Teraz jest remontowany drugi odcinek, a trzeci – od mostu Świętokrzyskiego aż do Portu Czerniakowskiego – wciąż czeka na remont.

Jak zapowiedziały, władze miasta jeszcze w tym roku ogłoszą konkurs na realizację kolejnego odcinka bulwarów od mostu Świętokrzyskiego do mostu Poniatowskiego oraz na koncepcję do końca bulwaru, do Portu Czerniakowskiego.

Modernizowany odcinek od mostu Świętokrzyskiego do mostu Śląsko-Dąbrowskiego ma blisko 1,2 km. W przetargu na jego przebudowę wystartowało pięć firm, które za swoje usługi żądały od 65,8 mln zł do 81,2 mln zł.

Najtańszą ofertę i najkrótszy czas realizacji – 11 i pół miesiąca – przedstawiła firma Skanska i to z nią w połowie kwietnia stołeczny ratusz podpisał umowę. – Bulwary to inwestycja, na którą czekają warszawiacy; nie możemy ich zawieść. Traktujemy ten projekt priorytetowo, dlatego bacznie będziemy obserwować postęp prac na budowie. Mam nadzieję, że wykonawca nas nie zawiedzie i już latem przyszłego roku będziemy się przechadzać kolejnym fragmentem nadwiślańskiej promenady – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break
Materiał partnera
Nowa trakcja turystyczna Pomorza Zachodniego
Materiał partnera
Dolny Śląsk mocno stawia na turystykę
Regiony
Samorządy na celowniku hakerów
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Materiał partnera
Niezależność Energetyczna Miast i Gmin 2024 - Energia Miasta Szczecin
Regiony
Nie tylko infrastruktura, ale też kultura rozwijają regiony