Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 31.05.2016 23:00 Publikacja: 31.05.2016 23:00
Naczepy z Łódzkiego są doskonale znane także za granicą. Niektóre firmy wysyłają na eksport nawet 60 proc. produkcji
Foto: Wielton SA
Region łódzki to prawdziwa potęga w produkcji naczep. Działa w nim ośmiu producentów: Wielton i Gras w Wieluniu, Bodex w Szczercowie i Janmil w pobliskim Nowym Janowie, Feber w Sieradzu oraz MaDo w Brzeźnie pod Sieradzem, Wilex w Głuchowie i Sommer Polska w Zapolu. Wszystkie założone po 1990 roku.
Dzięki Wieltonowi, który jest największym graczem w regionie, łódzcy producenci mają bezapelacyjnie pierwsze miejsce w wojewódzkim rankingu producentów naczep, przyczep i nadwozi, z wynikiem kilkunastu tysięcy pojazdów rocznie. Na Wielton przypada z tego ponad 7 tys. Połowa produkcji trafia na zagraniczne rynki. GUS podaje, że wartość wyeksportowanych naczep sięgnęła 0,6 mld euro i większość tej sumy, znów głównie dzięki Wieltonowi, przypada na firmy z regionu.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Celem nowej inicjatywy edukacyjnej – Akademii Zakupu Gazu – jest zapoznanie odbiorców samorządowych i powiązanyc...
Rozpoczęły się wakacje. Stolica, jak co roku, przyciągnie miliony turystów. Priorytetem dla miasta jest zapewnie...
Unikanie opłat za przejazdy transportem publicznym stanowi istotne wyzwanie dla finansów samorządów, które stara...
W stolicy województwa śląskiego rozwój infrastruktury rowerowej postępuje wraz z zieloną metamorfozą miasta. Łąc...
We Wrocławiu odbyło się Dolnośląskie Forum Odbudowy Ukrainy. Jego celem było rozwinięcie dotychczasowej współpra...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas