Reklama

Targi Innowacje-Technologie-Maszyny skupią się na postępującej rewolucji przemysłowej i innowacjach

Postępująca rewolucja przemysłowa i innowacje będą tematem przewodnim rozpoczynających się we wtorek targów Innowacje-Technologie-Maszyny.

Publikacja: 05.06.2016 23:00

Internet Rzeczy (IoT), komunikacja machine-to-machine (M2M) oraz przetwarzanie danych w czasie rzeczywistym (tzw. Big Data) - to terminy, które wkrótce będą nierozerwalnie związane także z pracą w fabrykach. Nowoczesne technologie coraz głębiej wnikają do przemysłu. W krajach wysokorozwiniętych mówi się już o czwartej rewolucji przemysłowej (Industry 4.0).

Z badań prowadzonych przez firmę Astor wynika, że rodzime przedsiębiorstwa produkcyjne coraz chętniej sięgają po rozwiązania z zakresu automatyki i informatyki. 91 proc. z nich deklaruje częściowe lub całkowite zautomatyzowanie produkcji (rok wcześniej było to 80 proc.). Powodów do zadowolenia jednak nie ma. Najwięcej zautomatyzowanych zakładów to duże firmy. Z kolei w przypadku tych o rocznych przychodach do 300 mln zł o zautomatyzowaniu można mówić w przypadku ledwie jednej firmy na siedemnaście. W unijnym raporcie "Industrial Performance Scoreboard", europejskim rankingu tzw. gęstości robotyzacji, opracowanym przez Międzynarodową Federację Robotyki, zajmujemy jedno z ostatnich miejsc. Dwie trzecie firm produkcyjnych nie ma nawet podstawowego systemu do zarządzania - ERP, a odsetek przedsiębiorstw bez dostępu do zaawansowanych narzędzi planowania produkcji jest znacznie większy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Regiony
Gapowicze regionalnym wyzwaniem dla samorządów
Regiony
Katowice stawiają na miejską infrastrukturę rowerową
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama