Promocja przyciąga biznes

Nie tylko turystyka, wakacyjny odpoczynek czy raj dla organizatorów konferencji. Warmia i Mazury to też wielki przemysł, europejska logistyka, mały i średni biznes.

Publikacja: 12.10.2016 23:00

Samorządowcy odpowiedzialni za promocję gospodarczą spotkają się 9 i 10 listopada w Ostródzie na Festiwalu Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur. To szósta edycja tej imprezy, wymyślonej w Urzędzie Marszałkowskim. Co roku gromadzi ona przedstawicieli wszystkich samorządów z regionu, instytucji otoczenia biznesu oraz przedsiębiorców.

Pierwszy dzień ma charakter konferencyjny – zaplanowane są eksperckie wystąpienia i panele dyskusyjne związane z takimi tematami, jak rola marki gminy w przyciąganiu inwestorów, przygotowanie najlepszej oferty inwestycyjnej, różnice między planami gmin a oczekiwaniami przedsiębiorców czy budowanie wizerunku gminy w mediach.

Dzień później odbędą się warsztaty. Ich uczestnicy dowiedzą się, jak przygotowywać się do spotkania z inwestorem, poznają też tajniki przygotowania dobrych prezentacji.

Radosław Zawadzki, dyrektor Departamentu Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego podkreśla, że Festiwal to nie tylko impreza progospodarcza i edukacyjna. To także miejsce nawiązywania kontaktów i wymiany poglądów między samorządowcami a przedsiębiorcami.

– O sukcesie decydują nie tylko ciekawe tereny czy dobrze przygotowana oferta inwestycyjna. Liczy się przede wszystkim komunikacja, otwartość i zrozumienie potrzeb inwestorów. Tylko wtedy możemy mówić o prawdziwym rozwoju gospodarczym. Dlatego stawiamy na dialog z inwestorem – podkreśla Zawadzki.

Największy inwestor regionu i jeden z największych w Polsce – francuski gigant oponiarski Michelin – ulokował w Olsztynie nie tylko jedną ze swoich największych fabryk, ale też centrum magazynowo-logistyczne na tę część Europy. Do utworzenia centrum zachęciły Francuzów atrakcyjne warunki oferowane przez strefę oraz władze miasta.

W 2015 r. Michelin zdecydował się na rozbudowę swojego Centrum Logistycznego w Olsztynie do 90 tysięcy metrów kwadratowych. Dzięki temu stanie się ono jednym z największych magazynów koncernu na świecie i największym w Europie Środkowo-Wschodniej. Składowane są w nim opony produkowane nie tylko w Olsztynie, ale także w fabrykach Michelin w Rosji, Rumunii, na Węgrzech, Japonii, Tajlandii i Stanach Zjednoczonych.

Nie tylko Michelin skusił się na ciekawe regionalne zachęty. Na Warmii i Mazurach zainwestowały tak silne międzynarodowe marki, jak między innymi Philips Lighting, Citi Group, IKEA (ma tu swój największy tartak oraz fabrykę), Transcom Worldwide, ABB, Alstom czy Heineken.

W tym roku podczas VI edycji Festiwalu poznamy także laureatów konkursu PRO Warmia i Mazury na najlepsze projekty promocyjne. To konkurs dla samorządów i instytucji otoczenia biznesu, takich jak inkubatory przedsiębiorczości, parki naukowo-technologiczne, specjalne strefy ekonomiczne, izby i centra gospodarcze, biura obsługi inwestorów, instytuty naukowe, klastry oraz uczelnie wyższe. Zgłoszenia przyjmowane są do 15 października.

Nagrody zostaną przyznane w dwóch kategoriach: promocja ogólna oraz gospodarcza. W każdej z nich przyznana zostanie nagroda główna oraz wyróżnienie.

W ubiegłym roku w gronie laureatów znaleźli się: Stowarzyszenie Elbląg Europa (za Światowy Tydzień Przedsiębiorczości na Warmii i Mazurach), Elbląski Park Technologiczny (za projekt Miejsce spotkań nauki i biznesu) oraz Urząd Miejski w Giżycku (za plebiscyt organizowany na portalu MazuryAktywnie.pl).

Samorządowcy odpowiedzialni za promocję gospodarczą spotkają się 9 i 10 listopada w Ostródzie na Festiwalu Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur. To szósta edycja tej imprezy, wymyślonej w Urzędzie Marszałkowskim. Co roku gromadzi ona przedstawicieli wszystkich samorządów z regionu, instytucji otoczenia biznesu oraz przedsiębiorców.

Pierwszy dzień ma charakter konferencyjny – zaplanowane są eksperckie wystąpienia i panele dyskusyjne związane z takimi tematami, jak rola marki gminy w przyciąganiu inwestorów, przygotowanie najlepszej oferty inwestycyjnej, różnice między planami gmin a oczekiwaniami przedsiębiorców czy budowanie wizerunku gminy w mediach.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break
Materiał Promocyjny
Naszą siłą jest różnorodność
Materiał partnera
Nowa trakcja turystyczna Pomorza Zachodniego
Materiał partnera
Dolny Śląsk mocno stawia na turystykę
Regiony
Samorządy na celowniku hakerów
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Materiał partnera
Niezależność Energetyczna Miast i Gmin 2024 - Energia Miasta Szczecin
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży