Aktualizacja: 15.11.2016 21:00 Publikacja: 15.11.2016 21:00
Sektor samochodowy w regionie to już nie tylko dwie największe fabryki aut – Fiata w Tychach i Opla w Gliwicach, ale przede wszystkim firmy produkujące dla branży motoryzacyjnej części i podzespoły. Odgrywają kluczowe znaczenie w eksporcie regionu, a przy tym stają się bardzo ważnym źródłem innowacyjnych technologii i nowoczesnych sposobów zarządzania.
Pod koniec tego roku rozbudowę zakładu w Dąbrowie Górniczej rozpocznie włoska grupa Brembo, produkująca tam tarcze hamulcowe. Jak poinformowała branżowa firma analityczna AutomotiveSuppliers.pl, wartość inwestycji wynosi 100 mln euro i obejmuje uruchomienie trzeciej linii odlewniczej oraz 12 centrów obróbki. Rozbudowa zakładu związana jest ze wzrostem popytu na tarcze ze strony europejskich fabryk aut, a także podpisaniem przez firmę nowych umów z koncernem Daimler AG.
Rusza nowa akcja zachęcająca do wsparcia regionu dotkniętego powodzią. Tym razem samorząd województwa i regionalne atrakcje jednoczą siły w apelu: wspieraj Dolny Śląsk, by nie dotknęła go kolejna dramatyczna w skutkach fala odwołanych rezerwacji.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Finanse, zmiany demograficzne i ekologia – to największe wyzwania dla włodarzy miast w zaczynającej się kadencji. Nowo wybrani prezydenci i burmistrzowie przedstawiali swoje strategie na rozwój i zarządzanie miastami w trudnych czasach.
Kraków – stolica polskiej kultury, miasto pełne cennych zabytków i unikatowych zbiorów, wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Naturalnego UNESCO, jest dziś ważną europejską metropolią, która nie tylko w twórczy sposób prezentuje swoje tysiącletnie dziedzictwo, ale potrafi je łączyć z duchem nowoczesności, otwartością na innowacje, troską o zrównoważony rozwój i dbałością o jakość życia mieszkańców.
Prawie 1000 żeglarzy i żeglarek weźmie udział w żeglarskim festiwalu Gdynia Sailing Days. Ta jedna z najważniejszych imprez regatowych w północnej Europie rozpocznie się w piątek 28 czerwca i potrwa do 21 lipca.
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla.
Krótki wypoczynek od codziennych obowiązków połączony ze sportem i zwiedzaniem to wyczekiwany przez wielu sposób na spędzenie wiosennych weekendów.
W 2023 roku w Polsce powstało prawie 400 tysięcy nowych firm, a rynek przedsiębiorstw liczy już blisko 2,5 miliona aktywnych biznesów. Jak właściciele firm ubezpieczają swój biznes w obliczu coraz większych wyzwań gospodarczych i klimatycznych
Nowa Vitara będzie miała napęd elektryczny i oparta jest na koncepcyjnym modelu Suzuki EVX. Auto będzie produkowana w Indiach, zostało opracowane wspólnie z Toyotą i trafi do Europy latem 2025 roku.
Przyszłe decyzje w przemyśle motoryzacyjnym USA będą zapadać w zależności od ostatecznego wyniku wyborów. Zwycięstwo Donalda Trumpa odsunie w czasie realizację ambitnych celów klimatycznych.
Francuskie Biuro Badania Katastrof w Ruchu Lądowym BEA-TT ujawniło w raporcie przyczynę pożaru dwóch elektrycznych autobusów w Paryżu. Będą zmiany w przepisach homologacyjnych.
Dostarczanie energii elektrycznej w celu ładowania pojazdu elektrycznego do punktu ładowania stanowiącego część publicznej sieci takich punktów stanowi dostawę towarów - orzekł TSUE
KTM przez lata był liderem w produkcji najmocniejszych jednocylindrowych silników. Teraz do przejęcia tej korony przygotowuje się Ducati, które prezentuje nowy silnik w motocyklu Hypermotorad 698 Mono.
W firmach z dużymi flotami niezawodność i efektywność pojazdów bezpośrednio wpływają na sukcesy operacyjne. Zarządzanie flotą to jednak nie tylko logistyka, ale także optymalizacja kosztów i dbałość o sprawność techniczną pojazdów.
Samochody z napędem wodorowym choć mogą poruszać się po buspasach (do 1 stycznia 2026 roku) to nie mogą za darmo parkować w strefie płatnego parkowania, w przeciwieństwie do elektryków. Nowelizacja ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych nie przewiduje zmiany przepisów w tej kwestii.
Amerykański Departament Gospodarki chce nowych ograniczeń dla chińskich i rosyjskich technologii. Można zakładać, że finalnie będą one miały wpływ na cały globalny łańcuch dostaw, w tym producentów aut z Niemiec i ich dostawców z Polski.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas