Reklama

Inwestorzy w końcu musieli pójść za pracownikami

W końcu już nie tylko wielkie miasta, z Warszawą na czele, są atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych oraz krajowych inwestorów. Zmianie nastawienia sprzyja zwłaszcza kompletna rewolucja na rynku pracy, jaka dokonała się w ostatnich latach.

Publikacja: 14.12.2016 20:00

Piotr Mazurkiewicz

Piotr Mazurkiewicz

Foto: Fotorzepa / Waniek Ryszard

Powoli mamy do czynienia z rynkiem pracownika, firmy coraz mocniej muszą zabiegać o kandydatów do pracy. Dlatego aby wygrać wyścig z konkurentami lepiej ulokować się w miejscu, w którym na tle kraju wciąż łatwiej jest znaleźć kandydatów do pracy.

To jednak tylko jeden z powodów. Wciąż dla wielu inwestorów kluczowe jest wsparcie nowych projektów ze środków publicznych, czy to w ramach zwolnień podatkowych, czy wsparcia dla tworzenia nowych miejsc pracy. To mocno dyskusyjna praktyka, ponieważ firmy często po wygaśnięciu klauzul o obowiązkowym utrzymywaniu etatów przez określony okres, często bardzo szybko decydują się na zmniejszanie skali produkcji czy wręcz przenoszą się w inne miejsce, licząc na kolejne programy wsparcia. Wielu inwestorów wciąż woli lokować produkcje tam, gdzie jest szansa na lokalny popyt. Nawet jeśli większość sprzętów czy komponentów trafi na eksport, to przynajmniej część można sprzedać na miejscu, co jest okazją do podwyższenia marży.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama