Reklama

Smart dla gospodarki odpadami

Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne TIC znajdują również coraz częściej zastosowanie w gospodarce odpadami na potrzeby recyklingu. Selektywna zbiórka odpadów będzie wymagać coraz dokładniejszego i skuteczniejszego systemu monitorowania i kontroli. Proces ten będzie równoległy do postępującego wzrostu wartości odpadów, które w modelu gospodarki okrężnej, traktowane są nie jako nieużyteczny śmieć, lecz jako źródło cennych surowców.

Aktualizacja: 08.02.2017 12:49 Publikacja: 24.01.2017 09:05

Smart dla gospodarki odpadami

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Zaawansowane technologie stosowane mogą być na różnych etapach gospodarki odpadami, począwszy od ich selektywnej zbiórki, gromadzenie w pojemnikach, odbiór i transport, aż po sortowanie, przetwarzanie, odzysk i utylizację. Skuteczne monitorowanie sposobu postępowania z odpadami jest konieczne dla corocznych analiz gospodarki odpadami, które musi wykonywać gmina, jak również dla kontroli zgodności deklaracji o sposobie segregacji odpadów domowych składanych przez mieszkańców z rzeczywistością. Ma to szczególnie znaczenie z uwagi na fakt, że wnoszone opłaty za odpady segregowane i niesegregowane znacznie się różnią, a nieprawidłowości w tym obszarze narażają gminy na wymierne straty finansowe.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama