Na tropie dzikich bannerów

Blisko 1,5 tys. nielegalnych reklam usunął ze stołecznych ulic Zarząd Dróg Miejskich w ubiegłym roku. Urzędnicy nałożyli na ich właścicieli kary na kwotę 2,6 mln zł.

Publikacja: 25.01.2017 00:00

Reklamy w stolicy są wszędzie. Na budynkach, chodnikach, słupach, płotach. Warszawa to prawdziwy reklamowy śmietnik. Gdziekolwiek człowiek spojrzy, tam reklama. Wydawać by się mogło, że zupełnie nikt nad tym nie panuje, nie czuwa, okazuje się jednak, że jest inaczej. Zwłaszcza na pasach dróg podległych ZDM.

– Prowadzimy ich kontrole w trybie ciągłym. W 2016 roku przeprowadziliśmy 8322 kontrole, ale nie tylko reklam, lecz wszystkich obiektów tam postawionych, jak kioski, stragany itd. – wylicza Mikołaj Pieńkos z wydziału komunikacji społecznej warszawskiego ZDM. Na stale kontrolami zajmuje się 16 osób z wydziału kontroli pasa drogowego. W ubiegłym roku urzędnicy sprawdzili 5221 reklam, usunęli 1452 z nich, w tym 112 reklam na przyczepach samochodowych i 75 na samochodach. Tylko w grudniu skontrolowano 558 reklam, a usunięto 87 bannerów. – W stosunku do podmiotów zajmujących pas drogowy bez naszej zgody wszczęto 603 postępowania administracyjne oraz wydano 745 decyzji nakładających kary – wylicza Mikołaj Pieńkos.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Regiony
Katowice stawiają na miejską infrastrukturę rowerową
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Regiony
Tak Warszawa podniosła się z ruin
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont