Opole to dużo więcej niż tylko Festiwal Piosenki

Przed mieszkańcami Opola ważne daty. W lutym będą mogli zdecydować, jaki ostatecznie kształt przybierze promocja ich miasta, czyli stworzenie marki Opole.

Publikacja: 30.01.2017 22:00

O kształcie marki Opole zdecydują także mieszkańcy miasta.

O kształcie marki Opole zdecydują także mieszkańcy miasta.

Foto: materiały prasowe

Władze Opola, tak jak to było w innych polskich metropoliach, postanowiły stworzyć strategię promocji, także turystycznej. Ostateczny kształt ma ona przyjąć po zasięgnięciu opinii mieszkańców. To najlepiej poinformowani konsultanci, którzy znają zalety i wady miejsca, w którym mieszkają. – Chcemy wdrażać tę strategię przy czynnym udziale mieszkańców Opola – zapowiada prezydent miasta Arkadiusz Wiśniewski.

W I połowie lutego mieszkańcy Opola mogą wziąć udział w konsultacjach społecznych i zdecydować, jaka ma być strategia promocji miasta w latach 2017–2022. Na 2 lutego przewidziana jest publiczna debata, a przygotowane przez profesjonalną firmę dokumenty do dyskusji są na stronie internetowej i w Wydziale Promocji Miasta.

Dziś Opole kojarzy się nadal z Krajowym Festiwalem Piosenki Polskiej i to na niego wskazywało aż 44 proc. badanych przez firmę przygotowującą program promocji miasta. 22 proc. nie było w stanie wskazać żadnych skojarzeń.

Tymczasem festiwali jest znacznie więcej. – Niestety, jest tak, że Polacy raczej mało wiedzą o Opolu. Kojarzą festiwal i praktycznie nic poza tym – przyznaje prezydent Opola.

Jakie są największe problemy miasta? Przede wszystkim wieloletnie migracje, kurczący się strumień pieniędzy z UE i mocna konkurencja Wrocławia i Katowic, z którymi opolanie chcieliby „powalczyć". Prezydent zapowiada, że w ciągu pięciu, sześciu lat Opole stanie się zielone, będzie miało nowy most na Odrze i nową obwodnicę. W tej chwili realizowane są projekty inwestycyjne o wartości ok. 100 mln zł.

– Punktem wyjścia do przygotowania strategii było zdefiniowanie marki Opole, a więc wyeksponowanie tych elementów, które określają i wyróżniają nasze miasto na tle innych polskich metropolii. Wyszliśmy z założenia, że Opole musi znaleźć swoją niszę i komunikować ją światu. Chcieliśmy wydobyć z miasta to, co najlepsze – powiedział „Rzeczpospolitej" prezydent Opola.

W strategii podkreśla się, że ważna jest oferta kulturalna, ale nie jest nią jedynie festiwal: są teatry, muzea, filharmonia. Liczy się gospodarka. O ofertę dla przedsiębiorców dbają m.in. Biuro Obsługi Inwestora i Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki. Jest Centrum Wystawienniczo-Kongresowe.

Opole to też miasto studenckie. I wreszcie – propozycja na wyjazdy weekendowe (city break). Bo jest wyspa Bolko, ogród zoologiczny, własna „Wenecja", galerie, kamionki – zbiorniki wodne w dawnych wyrobiskach cementowni, które stały się atrakcją dla nurków.

Sami mieszkańcy mówią, że miasto jest bezpieczne, przyjazne, ładne, czyste, nowoczesne i zadbane. Niestety, wiedza o ofercie turystycznej jest niewielka. A ci, którzy tu nie mieszkają, ale choć raz byli, jako pierwsze wrażenie wymieniają „spokój". I że jest to „taki mniejszy Wrocław", tyle że słabo reklamowany.

Opole ma przyzwoitą bazę hotelową: na Tripadvisor jest 12 opolskich placówek. Ciekawa jest też oferta gastronomii. Goście w komentarzach piszą raczej o niskich cenach w restauracjach, nowatorskiej i smacznej kuchni, bogatej ofercie dań regionalnych i dobrej atmosferze. Słynna jest już restauracja Starka, która we francuskim przewodniku kulinarnym Gault & Millau uzyskała jedną z najwyższych ocen, a jej szefowa kuchni Iwona Cebula znalazła się na drugim miejscu najlepszych szefów restauracji w Polsce.

Według wyszukiwarki noclegów Trivago ceny – zależnie od miesiąca – wahają się od 179 do 200 zł. W Katowicach, z którymi Opole konkuruje, trzeba zapłacić powyżej 200 zł, a we Wrocławiu już 250–300 zł.

Władze Opola, tak jak to było w innych polskich metropoliach, postanowiły stworzyć strategię promocji, także turystycznej. Ostateczny kształt ma ona przyjąć po zasięgnięciu opinii mieszkańców. To najlepiej poinformowani konsultanci, którzy znają zalety i wady miejsca, w którym mieszkają. – Chcemy wdrażać tę strategię przy czynnym udziale mieszkańców Opola – zapowiada prezydent miasta Arkadiusz Wiśniewski.

W I połowie lutego mieszkańcy Opola mogą wziąć udział w konsultacjach społecznych i zdecydować, jaka ma być strategia promocji miasta w latach 2017–2022. Na 2 lutego przewidziana jest publiczna debata, a przygotowane przez profesjonalną firmę dokumenty do dyskusji są na stronie internetowej i w Wydziale Promocji Miasta.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Regiony
Gdynia Sailing Days już po raz 25.
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał partnera
Nowa trakcja turystyczna Pomorza Zachodniego
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą