W spotkaniu wzięło udział blisko 40 wystawców, czyli przedsiębiorców z regionu działających w branży morskiej. W trakcie eventu, który miał miejsce 20 września, mogli wziąć udział w dwóch panelach tematycznych – „Perspektywy rozwoju branży przez pryzmat obecnej sytuacji Pomorza Zachodniego" oraz „Branża morska od kuchni – perspektywy i bolączki". W każdym z nich pojawiło się kilku prelegentów, zarówno praktyków, jak i teoretyków branży. Na uczestników czekała także strefa wolnego networkingu „Marine Business Mix", podczas którego nawiązywano biznesowe kontakty.
Pomysłodawcą i organizatorem Biznesowego Eventu Morskiego była Agencja Rozwoju Metropolii Szczecińskiej.
– Wydarzenie powstało w odpowiedzi na potrzeby mikro-, małych i średnich przedsiębiorców z branży morskiej.
W naszym regionie mamy aż kilkadziesiąt firm z tego sektora. Znamy ich problemy i oczekiwania. Chcemy dać tym przedsiębiorcom możliwość zaprezentowania się przed konkretnym biznesowym gronem, umożliwić wypłynięcie na szersze wody – powiedział o evencie Marek Kubik, prezes Agencji Rozwoju Metropolii Szczecińskiej.