Reklama
Rozwiń

Z gryfem na masce

Były czasy, gdy Szczecin stanowił ośrodek przemysłu motoryzacyjnego.

Publikacja: 19.10.2017 20:00

Szczecińskie muzeum posiada unikalny zbiór przedwojennych polskich jednośladów – od najpopularniejsz

Szczecińskie muzeum posiada unikalny zbiór przedwojennych polskich jednośladów – od najpopularniejszych sokołów po unikalne tornedo z silnikiem Sachsa

Foto: shutterstock

Szczecińskie Muzeum Techniki i Komunikacji mieści się w zabytkowej zajezdni przy ulicy Niemierzyńskiej, skąd od 1913 roku wyjeżdżały szczecińskie tramwaje. Hala mieściła 63 wagony oraz warsztat, transformatorownię, kuźnię, stolarnię, nawet pracownię krawiecką zapewniającą motorniczym służbowe stroje.

Ostatni tramwaj wyruszył stąd w roku 2004, wkrótce potem zajezdnię przekształcono w muzeum (powołane w roku 2006, otwarte – w 2010). Dzięki temu nadal parkują tu tramwaje, do których dołączyły autobusy, samochody, motocykle, rowery, a także sprzęt elektroniczny i telekomunikacyjny.

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Regiony
Tak Warszawa podniosła się z ruin
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Regiony
Gdynia Sailing Days już po raz 25.
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń