Dłuższa droga ekspresowa S7

Świętokrzyski fragment trasy będzie liczył ok. 100 kilometrów. Wybudowano z niego już trzy czwarte.

Publikacja: 29.10.2017 21:30

Trasa S7 ma strategiczne znaczenie dla skomunikowania województwa świętokrzyskiego z Krakowem i Wars

Trasa S7 ma strategiczne znaczenie dla skomunikowania województwa świętokrzyskiego z Krakowem i Warszawą

Foto: materiały prasowe

Wydłuży się świętokrzyski odcinek drogi ekspresowej S7. W pierwszej połowie października podpisana została umowa na budowę trasy od granicy województw świętokrzyskiego i mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej.

Nowy odcinek o długości 7,6 km połączy zbudowany w tym roku fragment S7 od Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego z węzłem drogowo-kolejowym w Skarżysku. Koszt przedsięwzięcia przekroczy 250 mln zł. Inwestycję zrealizuje Budimex.

Wcześniej, bo już w drugiej połowie września, do ruchu został włączony odcinek S7 od Jędrzejowa do granicy z województwem małopolskim. To dwujezdniowa droga o długości blisko 20 km z czterema węzłami: w Jędrzejowie, Łączynie, Mierzawie i Wodzisławiu.

Zbudowało ją konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman za prawie 430 mln zł. Na nowym odcinku ekspresówki powstało przeszło 30 obiektów: sześć mostów, dziewięć wiaduktów, dwie kładki dla pieszych i przejścia dla zwierząt. Wybudowane zostały także połączenia trasy z lokalnymi drogami.

Oddanie odcinka do użytku kierowców pozwoliło skrócić czas jazdy między Warszawą a Krakowem. Znacząco poprawiło się także bezpieczeństwo ruchu.

Trwa jeszcze budowa przeszło 21-kilometrowego odcinka S7 Chęciny–Jędrzejów. Buduje go włoska firma Salini. To przedsięwzięcie ma jednak spore opóźnienie: jest pewne, że pierwotny termin zakończenia budowy trasy wyznaczony na IV kwartał obecnego roku nie zostanie dotrzymany.

Według wykonawcy powodem mają być niekorzystne warunki pogodowe w ubiegłym i obecnym roku, konieczność wzmacniania gruntu i przełożenie linii energetycznej. W rezultacie odcinek może być ukończony dopiero w drugiej połowie przyszłego roku. Z takiego obrotu sprawy niezadowolone jest Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa.

Cała część ekspresówki S7 przebiegająca przez woj. świętokrzyskie będzie liczyła 100 km. Ma być gotowa w 2020 roku. Dotąd powstało już prawie trzy czwarte drogi w pełnych jej parametrach.

W tym roku w całym kraju do ruchu ma być włączonych prawie 400 km nowych szybkich dróg. To przeszło trzy razy tyle, co w roku ubiegłym, kiedy uruchomiono zaledwie 124 km.

Ekspresówka S7 jest trasą, która obecnie wydłuża się najszybciej. Ma ona znaczenie strategiczne dla skomunikowania województwa świętokrzyskiego z Krakowem i Warszawą.

Według ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka jeszcze w tym roku powinna zostać podpisana umowa na budowę S7 od granicy świętokrzyskiego do Krakowa. Półtora tygodnia temu otwarto oferty na dwa z trzech odcinków tego fragmentu ekspresówki.

Wydłuży się świętokrzyski odcinek drogi ekspresowej S7. W pierwszej połowie października podpisana została umowa na budowę trasy od granicy województw świętokrzyskiego i mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej.

Nowy odcinek o długości 7,6 km połączy zbudowany w tym roku fragment S7 od Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego z węzłem drogowo-kolejowym w Skarżysku. Koszt przedsięwzięcia przekroczy 250 mln zł. Inwestycję zrealizuje Budimex.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break
Materiał partnera
Nowa trakcja turystyczna Pomorza Zachodniego
Materiał partnera
Dolny Śląsk mocno stawia na turystykę
Regiony
Samorządy na celowniku hakerów
Akcje Specjalne
Firmy chcą działać w sposób zrównoważony
Materiał partnera
Niezależność Energetyczna Miast i Gmin 2024 - Energia Miasta Szczecin
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży