Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 02.01.2018 23:30 Publikacja: 02.01.2018 23:30
Wojciech Romański
Foto: Fotorzepa / Waniek Ryszard
Dzięki podziemnemu połączeniu Łódź zyska rodzaj premetra – na trasie powstaną bowiem przystanki pod Piotrkowską i w okolicach Manufaktury, co pozwoli rozwinąć sieć Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Tunel uzasadni także ogrom podziemnego dworca Fabryczna, po którym na razie hula wiatr. Kiedy stanie się stacją przelotową, wyrośnie na jedno z kluczowych centrów komunikacyjnych w kraju.
To na razie wizja, ale realna – umowy z wykonawcami tego ogromnego przedsięwzięcia zostały już podpisane pod koniec ubiegłego roku, więc można wiercić. Tyle że zanim będzie pięknie, miasto czeka sporo problemów, bo linia będzie przebiegać pod ścisłym centrum. Tym bardziej że to niejedyna duża inwestycja transportowa w samej Łodzi, która przebudowuje także sieć tramwajową, remontuje drogi, przeprowadza kompleksową rewitalizację śródmiejskich kwartałów. Dużo się dzieje, ale chyba warto przetrwać te wszystkie kłopoty związane z realizacją tych przedsięwzięć, bo przenoszą one miasto na zupełnie nowy poziom. Mam wrażenie, że za kilka lat Łódź będzie wymieniana jednym tchem wśród metropolii, które z brzydkiego kaczątka przeistoczyły się w piękne łabędzie. Mocno trzymam za to kciuki, bo będzie to także wyraz uznania dla determinacji miejskich władz, którym co prawda nie udało się przyciągnąć małego Expo w 2022 r. (choć naprawdę niewiele brakowało), ale poprzez wszystkie działania związane m.in. z przygotowywaniami tej kandydatury dały mocny sygnał, odebrany także poza Polską, że Łódź mocno myśli o przyszłości, nie gubiąc przy tym swojej tradycji.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Nie ma podstaw do tego, żeby uznać mężczyzn za rozrzutnych i mało oszczędnych – wynika z badania przeprowadzoneg...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Dla mnie jako prezydenta kluczowe jest, by zarządzać budżetem odpowiedzialnie i wybierać te inwestycje, które za...
Centrum Unijnych Projektów Transportowych przyznało Kolejom Dolnośląskim 617,6 mln zł z Krajowego Planu Odbudowy...
Celem nowej inicjatywy edukacyjnej – Akademii Zakupu Gazu – jest zapoznanie odbiorców samorządowych i powiązanyc...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Rozpoczęły się wakacje. Stolica, jak co roku, przyciągnie miliony turystów. Priorytetem dla miasta jest zapewnie...
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas