Reklama

Rusza kampania, która ma budzić lokalny patriotyzm zakupowy

Prawie 100 polskich miast włączyło się w inicjatywę „Działaj lojalnie – kupuj lokalnie”. Zachęcającą do wspierania lokalnych firm poprzez nabywanie ich produktów i usług.

Publikacja: 21.06.2021 17:12

Rusza kampania, która ma budzić lokalny patriotyzm zakupowy

Foto: Adobe Stock

Korzystanie z produktów i usług lokalnych przedsiębiorstw może zwiększyć 6-krotnie dochody na poziomie gmin. Zwiększyć10-krotnie dochody mieszkańców i aż 80-krotnie zwiększyć dochody lokalnych przedsiębiorstw. Tak szacuje Związek Miast Polskich (ZMP), który wspólnie z Inicjatywą Firm Rodzinnych (IFR) wystartował w poniedziałek z ogólnopolską kampanią informacyjną #MiastazPrzedsiębiorcami.

Czytaj także: Samorządy szukają niebanalnych sposobów wsparcia swoich przedsiębiorców

– Rozwój lokalnych firm to podstawa dobrobytu społeczności lokalnej- podkreślał Zygmunt Frankiewicz, prezes ZMP na poniedziałkowej konferencji prasowej, podczas której ogłoszono start kampanii #MiastazPrzedsiębiorcami.

Ten termin wybrano nieprzypadkowo- w poniedziałek 21 czerwca obchodzimy w Polsce Dzień Przedsiębiorcy. A to na przedsiębiorcach- ich znaczeniu dla rozwoju i dobrobytu lokalnych społeczności – będzie się koncentrować kampania IFR i ZMP.

Niezbędne jest pokazanie współobywatelom i sąsiadom, oraz gospodarzom miast, jaką rolę w tworzeniu podstaw materialnych i społecznych wspólnot odgrywają przedsiębiorcy- wyjaśnia Tomasz Budziak, wiceprezes IFR.  Liczy, że kampania zachęci też przedsiębiorców i samorządowców do większej współpracy.

Reklama
Reklama

Jak zaznaczał Janusz Szewczuk, doradca strategiczny ZMP, chociaż w większości samorządowych strategii są odniesienia do przedsiębiorczości, to zwykle mało jest tam planów konkretnych działań. Sami przedsiębiorcy narzekają, że często czują się petentami.

Powinna to zmienić kampania #MiastazPrzedsiębiorcami, w którą włączyła prawie setka miast zrzeszonych w ZMP. Jej organizatorzy wspólnie z samorządami przez najbliższe dwa tygodnie będą prezentować na specjalnych planszach informacyjnych rolę i wkład przedsiębiorców w lokalną gospodarkę. Promując jednocześnie hasło tegorocznej kampanii „Działaj lojalnie – kupuj lokalnie”. Jak zaznaczają organizatorzy, lokalny patriotyzm zakupowy to szansa dla lokalnych rynków pracy. Także dla rozwoju łańcuchów dostaw (bo lokalni przedsiębiorcy mają też często lokalnych dostawców), wzrostu dochodów lokalnych samorządów. A więc lepszej infrastruktury i jakości życia mieszkańców.

Czytaj także: Rośnie nowy biznes. Będziemy mieć dolinę wodorową

W promocji patriotycznych zakupów powinny pomóc konkretne, twarde dane. Pokazujące znaczenie lokalnych firm, które pochodzą z Monitora Rozwoju Lokalnego ZMP. To kompleksowa analizy miast, gmin i miejskich obszarów funkcjonalnych. Według niego, lokalni przedsiębiorcy nie tylko są podstawą lokalnych rynków pracy- są już miasta, gdzie to oni zapewniają ponad 50 proc., dochodów z PIT

Z regionów
ESG puka do drzwi samorządów. „To nie rewolucja, tylko ewolucja”
Z regionów
Tysiące uwag samorządów do Strategii Rozwoju Polski do 2035 r. Jakie są najważniejsze?
Z regionów
Rekordowa frekwencja Forum Samorządowego w Zakopanem
Z regionów
Jakie są bariery rozwoju miejskich obszarów funkcjonalnych? Nowy raport
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Z regionów
Utrzymanie dróg zimą. Jedni stawiają na sól, inni na ochronę zieleni
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama