Korzystanie z produktów i usług lokalnych przedsiębiorstw może zwiększyć 6-krotnie dochody na poziomie gmin. Zwiększyć10-krotnie dochody mieszkańców i aż 80-krotnie zwiększyć dochody lokalnych przedsiębiorstw. Tak szacuje Związek Miast Polskich (ZMP), który wspólnie z Inicjatywą Firm Rodzinnych (IFR) wystartował w poniedziałek z ogólnopolską kampanią informacyjną #MiastazPrzedsiębiorcami.
Czytaj także: Samorządy szukają niebanalnych sposobów wsparcia swoich przedsiębiorców
– Rozwój lokalnych firm to podstawa dobrobytu społeczności lokalnej- podkreślał Zygmunt Frankiewicz, prezes ZMP na poniedziałkowej konferencji prasowej, podczas której ogłoszono start kampanii #MiastazPrzedsiębiorcami.
Ten termin wybrano nieprzypadkowo- w poniedziałek 21 czerwca obchodzimy w Polsce Dzień Przedsiębiorcy. A to na przedsiębiorcach- ich znaczeniu dla rozwoju i dobrobytu lokalnych społeczności – będzie się koncentrować kampania IFR i ZMP.
– Niezbędne jest pokazanie współobywatelom i sąsiadom, oraz gospodarzom miast, jaką rolę w tworzeniu podstaw materialnych i społecznych wspólnot odgrywają przedsiębiorcy- wyjaśnia Tomasz Budziak, wiceprezes IFR. Liczy, że kampania zachęci też przedsiębiorców i samorządowców do większej współpracy.